Mijn C5 met automaat geeft een lichte trilling in het stuur bij snelheden van rond 100kmh De auto heeft 365000km gelopen. De wielen zijn gebalanceerd. Bij gas geven en minderen valt het weg. Het is ook niet altijd aanwezig. Mogelijk iets in de ophanging?
Garage kent het fenomeen ook niet.
Iemnab heeft welllicht een oplossing.
Auto rijdt verder nog prima.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
inderdaad ophanging controleren
stuurkogel
fuseekogel (als het goed is veercontstructie gelijk aan peueot 407, hier is fuseekogel vaak de boosdoener)
fusseelichaam (rubber een keer kapot gehad, met deze km stand kan dat hier ook)
verder als de veerconstructie echt beide kanten spelling vrij is dan zou je de wielen op de wagen kunnen uitbalanceren zodat ze op wagen op nul staan
dan zal het probleem het kleinst zijn
Dank voor de tip. Zal het de garage laten uitzoeken.
13 jaar
laat ook de aandrijf assen controleren .. kan zijn dat ze krom zijn.
teven het aandrijfaslager, aan de rechterkant wil nog wel eens speling hebben
13 jaar
Ik heb sinds een paar maanden hetzelfde probleem met mijn C5, de auto is van 2003 en er staat 210.000 km op te teller. Ik heb altijd met veel plezier in de auto gereden, maar nu met een trillend stuur in mijn handen vind ik het waardeloos. Wil eigenlijk mijn auto weg doen maar krijg er nog maar erg weinig voor en wil van de zomer met de auto naar Italie. Ze hebben er bij de garaga al naar gekeken. Balanceren banden helpt niet. Aandrijfas is het ook niet. Wat kan het probleem dan wel zijn?? Is dit ook bekend bij Citroen Nederland? Alvast dank voor reacties. M.vr.gr. Ruth
13 jaar
Kijk > http://www.autoadviezen.nl/Fotos_Peugeot...
Als dit gelijk is aan een 407 zou dit het probleem wel eens kunnen zijn.
Gr. Harry
@ hierboven
denk niet dat het is
dit omdat de klant eerder komt met een klonkend geluid bij optrekken en remmen bij lage snelheden
dan bij trillen in het stuur
maar heb ook klanten gehad die zeiden even snel een tussencheck waar dan een fussekogel uitkwam
als dit het is dan voel je dit al snel
zelfs met het sturen kun je het al voelen (+ horen, je hoort dan geklonk bij de ene wiel)
denk dat beide partijen keer moeten gaan finish balanceren doen (balanceren op de wagen zelf)
neem aan dat bij het balanceren gekeken is naar hoogteslag van de band niet dat dit er in zit
veersysteem dient natuurlijk ok kompleet na gekeken te zijn
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar