Collega's
Ik heb een Citroen C3 1.4 HDI met een rammelende krukaspoelie/trillingsdemper. Nu heb ik een nieuwe besteld maar dat is een ander model.
De afmetingen klopen wel maar als ik deze monteer begint de riemspanner flink te klapperen.
De poelie die eraf komt heeft 3 slopgaten met in ieder gat een nok, om doordraaien te voorkomen. De nieuwe heeft dat niet.
Deze auto heeft nog geen zg. stretch-riem maar een gewone multi-riem.
Kan deze nieuwe poelie wel gewoon op deze motor gemonteerd worden en moet ik het probleem toch in de riemspanner zoeken?
Groeten Willy.
Geplaatst door willy12171 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
asx (0) PRO, 13 jaar geleden
vanaf organizatie nummer 10416 poelie met slopgaten
er wordt op h base duidelijk onderscheid gemaakt
toch maar even citroen bellen of deze zomaar te wisselen zijn ik denk het niet.
willy12171 (0) PRO, 13 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, maar ik heb een foto van de riempoelie die eraf komt geplaatst. Kan deze vervangen worden door een helemaal dichte poelie?
Willy
asx (0) PRO, 13 jaar geleden
ruil hem toch om voor de goede
citr/peug monteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden
er zijn inderdaad 2 types, als je een trillingsdemper in de krukaspoeilie hebt, dan beschikt de auto over een dynamo met een vaste poelie.
heb je een vaste krukaspoelie, dan heeft de auto een dynamo met vrijloop poelie.
als je nu een vaste poelie monteerd begint hij inderdaad te klapperren op de spanner, dit komt omdat er nergens meer een trillings demper inzit, dusss... gewoon de juiste poelie monteren