auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën Saxo 2000: Uitlaat schroeven met veer

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld

Hoi ,hier een saxo 1.4 vts
Vanvoor onder de auto zit de uitlaat vast met 2 bouten met veren.Ik vroeg me af hoe vast ik deze moet draaien !?
Ik heb die volledig tot achter tegen gedraaid ! Hoort dit zo ? Nu is de veer redelijk ingedrukt.
Er zit ook een nieuwe dichting tussen maar bij de koude eerste start na vervanging lekte het daar wat ! Maar het lijkt alsof je dat niet vaster kunt draaien ! Wat moet ik doen ? De veren zijn niet nieuw.Niet dat de veren te zwak zijn ?
Foto is gewoon ter illustratie

.

Geplaatst door

Boyka007 (295)

al 8 maanden lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Pakking doe ik vaak wat pasta aan , oud op nieuw dicht vaak niet helemaal fijn.
Helemaal aandraaien.

kaleido 1 7430
badge vip badge

8 maanden

Wat Kaleido zegt , iets pasta aan de pakking.
Veren hoeven niet helemaal platgedrukt te worden, er hoort iets flexibiliteit in de verbinding over te blijven

Beunhaas 1180
badge vip badge

8 maanden

Er zit een borst op de bout tot daar dat is dus vast en blijft er automslatisch nog ruimte over.

kaleido 1 7430
badge vip badge

8 maanden

De koppeling moet kunnen bewegen, dus pasta is eigenlijk niet goed. imitatie uitlaat op origineel deel, of imitatiemontageset is veelal een oorzaak van de lekkage.

harry4203 3135
badge vip badge

8 maanden

Dus mijn theorie dat de veren verzwakt kunnen zijn dat kan niet of ? Dat komt niet voor ?
Het lange stuk uitlaat,de "uitlaatpijp"is nieuw van het merk Bosal.Die wordt aangesloten op het voorste oude stuk.De merk van dichting is niet Bosal ,een minder bekend merk denk ik.
Hij blaast nog een klein beetje uitlaatgas eruit daar bij de dichting.
Het moertje op de bout kan ik niet vaster draaien ,dan draai ik de draad kapot denk ik

Boyka007 295

8 maanden

Heb je gelezen over de constructie van de bout dus vaster gaat niet.

kaleido 1 7430
badge vip badge

8 maanden

Deze koppelingen lekken soms nog iets na montage, maar dat komt meestal vanzelf goed, ik doe er zelf graag wel wat pasta tussen om dat te voorkomen.
Slappe veren zijn NIET de oorzaak van lekkage, wel wat Boyka007 meldt, een minder ideale passing...

Beunhaas 1180
badge vip badge

8 maanden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.