Citroën Saxo 2000: Uitlaat schroeven met veer

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld

Hoi ,hier een saxo 1.4 vts
Vanvoor onder de auto zit de uitlaat vast met 2 bouten met veren.Ik vroeg me af hoe vast ik deze moet draaien !?
Ik heb die volledig tot achter tegen gedraaid ! Hoort dit zo ? Nu is de veer redelijk ingedrukt.
Er zit ook een nieuwe dichting tussen maar bij de koude eerste start na vervanging lekte het daar wat ! Maar het lijkt alsof je dat niet vaster kunt draaien ! Wat moet ik doen ? De veren zijn niet nieuw.Niet dat de veren te zwak zijn ?
Foto is gewoon ter illustratie

Boyka007

Geplaatst door Boyka007 (120) , lid sinds 1 week geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Saxo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

kaleido 1 (1680) PRO, 1 week geleden

Pakking doe ik vaak wat pasta aan , oud op nieuw dicht vaak niet helemaal fijn.
Helemaal aandraaien.

Beunhaas (520) PRO, 1 week geleden

Wat Kaleido zegt , iets pasta aan de pakking.
Veren hoeven niet helemaal platgedrukt te worden, er hoort iets flexibiliteit in de verbinding over te blijven

kaleido 1 (1680) PRO, 1 week geleden

Er zit een borst op de bout tot daar dat is dus vast en blijft er automslatisch nog ruimte over.

harry4203 (465) PRO, 1 week geleden

De koppeling moet kunnen bewegen, dus pasta is eigenlijk niet goed. imitatie uitlaat op origineel deel, of imitatiemontageset is veelal een oorzaak van de lekkage.

Boyka007 (120), 1 week geleden

Dus mijn theorie dat de veren verzwakt kunnen zijn dat kan niet of ? Dat komt niet voor ?
Het lange stuk uitlaat,de "uitlaatpijp"is nieuw van het merk Bosal.Die wordt aangesloten op het voorste oude stuk.De merk van dichting is niet Bosal ,een minder bekend merk denk ik.
Hij blaast nog een klein beetje uitlaatgas eruit daar bij de dichting.
Het moertje op de bout kan ik niet vaster draaien ,dan draai ik de draad kapot denk ik

    Heb je gelezen over de constructie van de bout dus vaster gaat niet. - kaleido 1 (1680) PRO, 1 week geleden

Beunhaas (520) PRO, 1 week geleden

Deze koppelingen lekken soms nog iets na montage, maar dat komt meestal vanzelf goed, ik doe er zelf graag wel wat pasta tussen om dat te voorkomen.
Slappe veren zijn NIET de oorzaak van lekkage, wel wat Boyka007 meldt, een minder ideale passing...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.