Citroën C4 Picasso: valt uit op hoge snelheden

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 16 hdi

Hallo,

Heb een c4 picasso uit 2007 1.6 hdi.
Al enige tijd kreeg ik de melding dat de "antipolution blocked".
Reed er gewoon mee en reed verder goed.
Vorige week viel hij uit op de snelweg rond Parijs.
Effe wachten en hij starte weer en gas volgas en viel weer uit. Hierna weer gewacht en gestart en lang laten draaien, naar de tankstation gereden en een kwartiertje laten draaien.
Ben terug gereden naar NL maar niet harder dan 100 km per uur, gaf geen problemen meer.
Heb de fab filter laten vervangen. Hij viel toch uit bij hoge snelheid (140km)
Heb hem naar de dealer gebracht om de fab filter te resetten in de bsi en de foutcodes uitlezen.

Verhaal citroen.
2 codes maar we weten niet exact waar het aanligt, we hebben nu contact met de technische dienst van citroen??

De volgende dag gebeld door de service bale, met de mededeling, mijn eloysepomp is kapot dus een nieuwe over een week binnen omdat deze getelecodeerd is.
Gister werd ik weer gebeld met de de mededeling dat de foutcodes allemaal weg is en dat hij nu gemaakt is maar dat hij toch uitvalt dus weer uitlezen, nu foutcode egr klep.
Zelf gebeld naar dealer en ze zeggen dat het erop is gemonteerd en weet zeker dat het goed is 99 %. maar ze gaan hem in de volgende ochtend uittesten.

De halve dag is voorbij geen telefoontje van de dealer wat voor mij betekent dat de egr ook de fout niet was.

Hulpvraag:

In mijn ogen worden de onderdelen vervangen zonder enige verbetering, ben nu 1700 euro verder aan kosten.

Moet ik dit nu betalen???

Wat moet ik de dealer zeggen als ze de hele motor hebben vervangen??

Alle hulp welkom.

dykveld

Geplaatst door dykveld (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

harry4203 (450) PRO, 11 jaar geleden

meestal vallen ze uit agv een verstopt brandstoffilter of een defecte hogedruksensor in de commonrail. uitvallen op een al dan niet verstopt roetfilter heb ik nog niet meegemaakt. uitvallen op een egr-klep lijkt me ook enigszins onwaarschijnlijk(tenzij ie eventueel inwendig kortsluiting maakt)

dykveld (0), 11 jaar geleden

Bedankt voor de reactie Harry,

Ben vandaag weer bij de dealer geweest. Commonrail sensor is al vervangen, zelfde probleem blijft zich voordoen. Nu hebben ze het idee om de ECU te vervangen.
Die gaan ze op chassisnummer bestellen, dus als het dat ook niet is mag ik er weer voor gaan betalen.
Is dit de normale gang van zaken, onderdelen blijven vervangen tot de auto gemaakt is en ik mag voor alle kosten opdraaien???

harry4203 (450) PRO, 11 jaar geleden

als ze zomaar roepen van laten we nu dan maar de ecu vervangen lijkt me dat wel een beetje vreemd. is het probleem van het uitvallen met rijden altijd op te roepen? bv door plotseling met laag toerental vol gas op te trekken of boven een bepaalde snelheid te komen? als dat zo is moet er toch bijna in meting gegevens wel ergens iets afwijkends te zien zijn. wat voor storingscodes komen er nu nog in?

dykveld (0), 11 jaar geleden

Storing P0192
Het is meer van, het kan de ecu maar zijn de rest is al vervangen dus we gokken op de ecu, maar asl het dat niet is, mag ik het wel effe betalen.
De laatste dagen viel ie geregeld uit en is lastig om hem weer aan de praat te krijgen , wat ik deed is contact slot aan wachten en daarna starten en vaak deed ie het weer liet hem stationair draaien en voorzichtig wegrijden op lage toeren, niet hoger dan 2000 en dan kan ie weer helemaal naar parijs en andersom, snap het ook niet en erger de dealer ook niet, en als hun het niet snappen ben ik de weg zeker helemaal kwijt.
Ik heb een ander dealer gespreken en die zegt om niet voor het arbeid te betalen daar de diagnose meerdere malen verkeerd is en je auto nog steeds niet is gemaakt. Dus onderdelen betalen en weghalen en naar andere dealer met mischien meer kennis in huis.

huub001 (0), 11 jaar geleden

Goedemorgen

Ik heb soort gelijke problemen met de zelfde fout meldingen met mijn mercedes heb hem vervolgens laten uitlezen en geeft aan dat de roetfilter dicht zit dus hij meet voor de roetfilter en na de waardes zijn dan te hoog en voor de motor te beschermen zal hij in een soort noodloop zitten . Ik denk dat je daar moet zoeken en niet commonrail.

Gr. Huub

dykveld (0), 11 jaar geleden

Ben vandaag door dealer gebeld is gefixt, zat in de ecu zeggen ze.
Hoop dat het goed is, ga oude onderdelen ook opvragen.

Wowters (0), 11 jaar geleden

hey Dykveld, klopt het dat jij recent een Rodeo Denver heb geimporteerd? Als dat zo is, laat ff weten, ik heb hier inklaringspapieren van de Engelse Department for Transport liggen. Die zijn op mijn thuisadres binnengekomen per ongeluk. Laat maar weten en wat je mailadres is, dan spreken we wat af.

groet!

Wouter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C4 of stel zelf een nieuwe vraag.