auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën Bx: véél te hoog toerental BX 1600

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Het betreft een BX met een 1600 motor, met een tweetraps solex carburator. (geen monopoint, geen multipoint...)
Geen elektronica aan de carbu, doodgewoon mechanisch.

Motor draait op zich wel mooi, en rijden gaat ook (een beetje), maar stationair draait hij véél te snel! (zowel warm als koud)
(met véél te snel bedoel ik werkelijk 3000 tr/min)

In het begin draaide hij heel onregelmatig, doordat hij valse lucht zoog tussen de carb en het inlaatspruitstuk.
De tweede gasklep opende ook niet van de carbu.
Na dit verholpen te hebben is het toerental omhoog gegaan.
(ik veronderstel dat de vorige eigenaar de carb totaal ontregeld heeft om zijn 'problemen' zo op te lossen...zoog valse lucht dus staat nu veel te rijk?)

Enig idee hoe dit verholpen kan worden?
Heb de chokeklep al open gezet, dus pakt nu kou ook al veer meer lucht wat tot lager toerental zou moeten leiden...
Draaien aan de mengselschroef heeft geen invloed…
De gaskabel staat niet gespannen!


Wie weet raad?
Ik wordt er zot van...

Geplaatst door

philipke (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Philipke,
Heb je een Vraagbaak?
Daar worden de afstellingen in beschreven.

Zo niet kan ik je het hoofdstuk van de carburateur met afstellingen wel doen.
Overigens is het wel vreemd dat de BX van 1991 nog een carburator heeft.
Groet,
Bert..

bmm 0

14 jaar

hoi philip deze carburateur heeft automatische choke deze wordt niet warm of is defect of de tweede gasklep blijf iets open staan . er zit een type plaatje op met een code bv solex 32-34 z1 psa 464 hier aan kan ik zien of er nog onderdelen verkrijgbaar zijn bij citroen

gngtje 0
badge

14 jaar

[quote=bmm]Philipke,
Heb je een Vraagbaak?
Daar worden de afstellingen in beschreven.

Zo niet kan ik je het hoofdstuk van de carburateur met afstellingen wel doen.
Overigens is het wel vreemd dat de BX van 1991 nog een carburator heeft.
Groet,
Bert..[/quote]
Ik heb een vraagbaak liggen, met basisafstelling.
Mengselschroef geheel in draaien, dan 2 volledige slagen uit.
Dan stationair bijregelen, etc.
Maar de carbu reageert er niet op...

Had daarvoor een BX van 1992 met een 1400, deze had ook nog een carburator!

philipke 0

14 jaar

[quote=gngtje]hoi philip deze carburateur heeft automatische choke deze wordt niet warm of is defect of de tweede gasklep blijf iets open staan . er zit een type plaatje op met een code bv solex 32-34 z1 psa 464 hier aan kan ik zien of er nog onderdelen verkrijgbaar zijn bij citroen[/quote]
Automatische choke werkt wel, maar had deze zelf even geheel open gezet om 'warm' te simuleren om te testen of hem dan trager zou gaan draaien. (meer lucht dan)
De 2de gasklep sluit mooi, en opent ook mooi!

philipke 0

14 jaar

heb zelf 10 jaar een bx gereden met zon carburateur is eigenlijk maar een oplossing voor carburateur er af en helemaal vooraan beginnen met alle bassis instellingen is trouwens best ingewikkeld dacht 2 a4 volgeschreven en ben je wel even mee bezig, maar loopt dan weer subliem

harnak 0

14 jaar

je kan de choke wel open zetten maar hij bedien ook de eerst gasklep . deze gaat altijd een stukje open. als de motor warm is moet de choke eraf zijn zoniet dan is de choke unit defect . dit is het onder deel nr 1407c5 kost incl btw 49.00 € dit onder deel heeft ik vaak vv en afgesteld

gngtje 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën BX of stel zelf een nieuwe vraag.