close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën 0: Maakt een hard metaal geluid bij het instappen in een BX

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.9 TZI

Elke keer bij het instappen van de auto maakt de auto een hard metaal achtig geluid.. (alsof je een pan op een andere stapelt..)

Hoe kan ik dit verhelpen?

Geplaatst door

Loadoner (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Achter onder de auto mischien ??
Dan ws achterdraagarmlagers.
Graag iets meer uitleg welke richting het vandaan komt.

pvdveen 0
badge

14 jaar

Het komt voornaamlijk van de bestuurderskant... en lijkt vanuit de achter kant te komen.. Het is echt een hard geluid.. en komt alleen als de auto een tijdje stil heeft gestaan. (Je voelt de auto eerst zakken en dan komt het metaalgeluid POINNNNG)..

Loadoner 0

14 jaar

ACHTERASdraagarmlagers

harnak 0

14 jaar

is dat zelf te vervangen? of kan ik het beter gewoon voor lief nemen?

Loadoner 0

14 jaar

Is geen eenvoudige doe het zelf klus. Het levert geen acuut onveilige situatie op dus je kan er nog wel even mee doorrijden. Je banden gaan wat scheef onder de auto staan en misschien scheef afslijten.

siem24 0

14 jaar

Het antwoord is al gegeven: onmiskenbaar de achterdraagarmlagers, oftewel adals zoals ze ook wel worden genoemd. Dit is een slijtagepunt waar geen enkele BX onderuit komt.

Persoonlijk heb ik meerdere keren adals moeten later vervangen. Zelf doen is echt geen optie, tenzij je specifiek gereedschap hebt om nieuwe lagers in de draagarmen te persen.

Succes!

XBXG 0

14 jaar

Dit is best n'klus om zelf te doen. Haal de draagarm geheel van onder de auto vandaan. Verwijder eerst het wiel / demonteer de remklauw laat de remleiding vast zitten en hang de remklauw op met een ijzerdraad / maak de torsie stang los , dit is het blokje dat met 2 boutjes bevestigt is aan de wieldraagarm / trek het veertje los uit borging van de veercilinder van de betrefende wieldraagarm / maak de grote moer en bout los van de wieldraagarm los nu kun je de draagarm van onder de auto vandaan halen en kun je op de werkbank de nieuwe lagers en keerringen monteren. Monteren in om gekeerde volgorde. uiteraard eerst het hydrolische systeem drukloos maken , dit doe je bij de voorraadbol voor onder aan de motor met het ontluchtings boutje.

Veel succes

Piet8974 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën 0 of stel zelf een nieuwe vraag.