Er zijn hier wat mensen met vakantie en eigenlijk weet ik niet goed hoe je kunt zien/meten of een veerbol van deze auto nog goed is. De klant vindt de vering voor wel veel stugger geworden, maar laat ik 'm omhoog en omlaag gaan dan functioneert alles goed. Wel kon ik er bijna 2 l. LHM bij gooien.
Kan iemand hier iets meer over vertellen.
Wim
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Om te weten of te veerbollen van een Xantia nog goed zijn kan je best een proefrit met de wagen maken over zeer slechte weg, vooral vluchtheuvels maken je duidelijk hoe slecht ze zijn. Is de vering onaangenaam dan moet je alle bollen losmaken en controleren. Eerst wagen op de hoogste stand zetten. Dan achterste bollen 1/4 toer losdraaien (krijg je moeilijk los op laagste stand) . Wagen op laagste stand zetten en circuit drukloos maken met boutje op de drukregelaar. Daarna alle bollen losmaken. Alle bollen zowieso vervangen waarin je geen 30bar meer kan pompen. Andere bollen kan je opnieuw oppompen met stikstof. Opgelet kijk op bol hoeveel druk je mag zetten. Veerbollen niet per ongeluk verwisselen, zijn allemaal verschillend.
Succes.
Inderdaad zo als grietje hierboven schrijft is het beste.
Maar die 30bar is wel veel wij hanteren 10 bar.
het verlies van de LHM is waarschijnlijk te wijten aan 1 of meerdere bollen waar in het geheel geen stikstof meer inzit; deze bollen vullen zich dan met LHM.
Rij naar Chyparse is Soesterberg, zijn zeer schappelijk
18 jaar
Hallo,
Reparatie inmiddels succesvol uitgevoerd. Bedankt voor de reacties!
Wim.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar