Sinds een twee jaar heb ik bij vriesweer een lekkage aan de stab stang van de achterste cilinder (509004). Deze is al 3 keer vervangen.
Eerste keer in februari 2009, tweede keer in december 2010, derde keer in maart 2012, tot nu geen problemen gehad met de veercilinder. Vorige week terug vriesweer en het systeem begint terug te lekken.
De auto gaat ook aan de linkerkant scheef hangen (zowel voor en achter)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waar lekt het precies, aan de veercilinder zelf, in de hoofdbuis vd achteras of aan de aansluiting vd veerbol?
Aan het harmonicarubber vd veercilinder zitten 2 plastic slangetjes, 1 is de retour, het ander een luchtslangetje. Met de retour kan je weinig mis doen, gewoon inpluggen, het luchtslangetje moet echter ver genoeg in de hoofdbuis vd achteras worden gestoken.
Zit dit niet ver genoeg dan wordt er via het ontluchtslangetje water in het harmonicarubber getrokken, hierdoor gaat mettertijd de zuiger vd cilinder verroesten.
Als je het harmonicarubber vd defecte cilinder verwijderd kan je zien of de zuiger verroest is, zo weet je meteen ook de oorzaak.
Ipv het ontluchtslangetje in de hoofdbuis te steken, kan je dit dmv brandstofslang ook verlengen en eventueel ergens hogerop vastmaken, zo kan er zeker geen vocht meer inkomen.
het gaat over de veercilinder van het activa systeem, deze begint bij vriesweer altijd te lekken. (midden van de wagen)
Aha, een Activa!
De achterste hulpcilinder zit bij een Activa toch rechts vast aan de torsiebaar, hoe kan hij dan in het midden vd wagen gaan lekken?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar