372 bezoekers online

Citroen C5 Break 2004: Veersysteem C 5

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 80

Na dat ik bij mijn C-5 het LDS reservoir had bijgevuld omdat die te laag was en die voiture niet uit zijn laagste stand naar boven wilde lag die olie in no-time weer op straat, nu heeft dat barrel wel 2 jr. stil gestaan daar ik hem destijds had geschorst doordat ik ernstig ziek ben geweest en nu wilde ik hem weer Tuv klaar gaan maken. Nu zit ik ook zonder stuurbekrachtiging en het is mij een raadsel hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat bij dit soort barrels die olie er zo maar uit kan lopen zonder aanrijding-schade of wat dan ook. Ik heb dat ding nu aan een zijde omhoog weten te prutsen en die beschermplaat verwijderd want daaruit zag ik olie maar weg lopen. daaronder is niets te zien, ik ga die wielen er ook nog maar eens vanaf halen maar ook daar zie ik geen gekkigheid.
Hoe werkt dit systeem en hoe kan dit zo maar, daar ik geen onbekende ben op het gebied van hydraulic systems is dit toch enigszins belachelijk dat dit zomaar kan gebeuren, of is dit typisch een Franse aangelegenheid zoals die stappenmotor bij die BX en nog wat vreemde toepassingen.
Is er misschien iemand die in de buurt van Winschoten woont?
Of mail even naar bthintsa@gmail.com

Hanz Kazan

Geplaatst door Hanz Kazan , lid sinds 2 maanden geleden

3 Reacties

Hanz Kazan, 1 maand geleden

Ik zit nog op oplossingen te wachten daar ik nergens een lekkage of nattigheid heb kunnen traceren maar zo durf ik hem nog niet opnieuw weer te vullen met LDS olie zodat het dadelijk weer op straat komt te liggen.
dat geldt ook voor die ventilator of airco hoe je het noemen wilt.

Edwin48, 2 weken geleden

kijk eens onder de auto bij de voorwielen daar loopt langs de veerpoot een retourleiding deze wilt
wel eens afbreken en valt niet zo snel op lds loopt hier snel door weg en meten lds doe je trouwens in de laagste stand

Beste antwoord, geplaatst door Hanz Kazan, 2 weken geleden

Die leidingen die die fransen hebben gemonteerd in de fabriek daar zit een zielig dun laagje shop-primer op en niet meer dan dat en die bescherming is dan ook geen eeuwig leven beschoren, dus wat je dan krijgt met nat en sneeuwachtig weer en dan die pekel er bij, dat het langzaam begint te rotten. Nu ben ik niet van de pot gerukt om die hele leiding te vervangen van voor naar achter, want hij lekt alleen boven de brandstoftank.
Ik heb al een plannetje hoe ik dit gaat oplossen, te tank blijft op zijn plaats en de motor ook die grappen ga ik allemaal niet uithalen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.