auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroen C4 2011: welke olie EB6V versnelling bak

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Motorcode: 5FV, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 115

weet dat Citroen het niet voorschrijft , maar wil toch de gerobotiseerde EB6V versnelling bak verversen .
weet iemand welke olie erin moet .

Geplaatst door

leo de groot (70)

al 4 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kijk even op bv kroonoil.nl.

75w80 deze bakken vallen onder handbakken

STIP911 105
badge

1 jaar

ok . dus het hydraulische koppeling systeem is een apart systeem .

en de 75W80 neem aan vol synthetisch

met een kroon olie heeft de handgeschakelde bak toch wel een andere olie als de semi automaar een mcp olie en een mcm olie

zal best maar de bakken zijn ongeveer hetzelfde dus dat maakt niet uit, wil je het hydraulische gedeelte dan ook verversen?

STIP911 105
badge

1 jaar

van Kroon zal het de RPC 75W80 moeten zijn , en van Total Traxium gear 8 . als het aan de PSA B71 - 2330 norm voldoet . zal het wel goed zijn .
het hydraulische gedeelte weet ik nog niet , weet niet of dat ververst/bijgevuld is met het vervangen van de koppeling . . laat ik het zo zeggen als het zelf goed te doen is denk ik dat ik het wel doet .

las net jou verhaal van de motor, ik geef het advies om er niks aan te doen de bak olie is denk ik ververst, want het is afgetapt geweest, de bakken schakelen niet erg soepel ten opzicht een automaatbak, na het vervangen van een koppeling moet de bak (schakelpatroon) opnieuw ingeleerd worden dat kan op zich elke garagebedrijf wel doen. maar een dealer of specialist heeft hier meer kennis van

STIP911 105
badge

1 jaar

denk niet dat de bak ververst is want waarom moet de bak afgetapt worden bij het vervangen van de koppeling ?? . weet dat de bakken wat schakelen aangaat niet te vergelijken zijn met een echte automaat . heb de laatste 16 jaar met een echte automaat gereden.
wat het inleren aangaat . de ene dealer zegt dat dat niet nodig is en de andere weer wel .
laat het sowieso wel doen . maar heb er bij de dealer niet zoveel vertrouwen in na het lezen van reviews in de diversen forums .
maar heb weinig keus weet behalve dealers niemand anders . laat het bij de dealer in de metaalstraat in Rotterdam doen .

bij de meeste voorwiel aangedreven auto`s moeten de bakken afgetapt worden om de koppeling te kunnen vervangen anders krijg je er alles onder, want de assen moeten uit de bak,
bij psa is het net zo! ik spreek uit ervaring!

STIP911 105
badge

1 jaar

zal wel informeren bij de garage waar alles is gedaan . maar zijn niet zo vlot met antwoord geven . maar heb de ( echte ) automaat van een Renault Scenic ook al eens ververst en ook daar zegt de Renault dat het niet nodig .is
maar als je ziet wat er uitkomt is het wel degelijk nodig . aan de andere kant merk je wat schakelen aangaat niet of nauwelijks verschil .
heb intussen wat Citroen specialisten dus geen dealers opgezocht . die gaat ik eens bellen .

even een update .
heb een afspraak staan bij een Citroen specialist in krimpen a/d IJssel . dus niet de dealer in de metaalstraat in Rotterdam . voor het inleren van de gerobotiseerde versnelling bak . dan wordt er gelijk gekeken of het verversen van de bak nodig is dit nav het advies van Stip911.
daar komt dan nog extra bij het vervangen van de nokkenas versteller dit doordat er een storing P0016 was verschenen . na overleg met het revisie bedrijf in Twijzel ( frl ) en het een beetje onzinnig was om daarvoor naar Friesland te rijden wordt deze op kosten van het revisie bedrijf ( na aangevraagde offerte )ook in Krimpen a/d IJssel vervangen .heb een goede en klantvriendelijke indruk van dit bedrijf dit in tegenstelling tot de dealer

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C4 of stel zelf een nieuwe vraag.