Hallo,
Mijn XM heeft het probleem dat hij bij warme motor slecht accelereert tot 2000 tpm. Veel inhouden, af en toe ook ploffen. Boven 2000 tpm geen/weinig problemen meer. Effect is op benzine zowel als op gas (Prins G3) aanwezig. Gas- noch benzinecomputer geeft storingscode bij uitlezing. Bobine is inmiddels vervangen, geen effect. Bougies vervangen ook niet. Wat kan dit zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kan zijn bougiekabels of verdeelkap maar kan ook iets te maken hebben met motortemp en comp.
wat geeft een viergastester voor uitslag aan bij deze toerentallen is dan alles in orde
Bougiekabels zijn besteld! De viergastester gaf een te hoog percentage CH aan; de lambdaregeling werkte wel goed.
17 jaar
ik verwachte al dat ch waarde te hoog is dat betekent slechte verbranding je kan ook nog werken met een brandstof toevoeging om het resultaat te verbeteren en de injectoren te reinigen
Bougiekabels zijn vervangen, maar zonder resultaat. Soms doet ie het goed, soms houdt hij sterk in en klinken er ook plofjes (in de uitlaat?). De hele ontsteking is nu inmiddels dus vervangen. Wat kan het nog anders zijn??
17 jaar
Het raadsel is opgelost: de verbindingshulzen tussen de bobine (die direct op de drie voorste bougies ligt) en de bougies waren doorgeslagen. Vervangen en hij loopt weer als een zonnetje! O ja, voor de liefhebbers heb ik nog wat hele goede tweedehandse ontstekingsonderdelen te koop (bobine, set bougiekabels, MAP-sensor).
Bedankt voor het meedenken!
Groeten, Jan
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën XM of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar