auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën Xsara: Xsara break

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI

beste lezers,

Het volgende probbleem doet zich voor bij mijn XSARA 2.0 hDI break uit februari 2001 210dkm. de koelfan komt niet in en de Airco werkt niet. bij heet weer loopt de temperatuur op naar de 95 graden. Als je de airco aan zet brandt het lampje wel. De zekeringen zijn heel. is er een specifiek onderdeel wat ik kan controleren. ik wilde kijken of de airco goed gevuld is maar zie het expansieventiel met een eventueel kijkglas nergens zitten.
weet iemand waar deze zit?

BVD

Een tot nu toe tevreden citroen rijder.

Geplaatst door

xsara break (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Te weinig aircomiddel waarschijnlijk.
Is de airco al eens gerserviced.
Zo niet , dan word het wel een keer tijd.
Een airco verliest in de loop van de tijd door de afdichtingen koelmiddel.
Als nou na een aantal jaren er te weinig inzit springt de airco niet meer aan.

primera p11 0

18 jaar

Kan dit dan ook verband hebben met het oplopen van de temperatuur. ik dacht de bedrijfstemperatuur van een diesel zo'n beetje 85-88 graden c behoort te zijn.

xsara break 0

18 jaar

Als de temperatuur te hoog word word de airco afgeschakeld.
Als de motor koud is en je schakeld de airco in, hoor je de fan draaien dan.
Want als de motor koud is zou de airco moeten werken.
Of er is iets mis met de fan.
Een relais stuk ofzo.

primera p11 0

18 jaar

Het probleem is verholpen, van de airco was de condensor lek. zelf vervangen a 180€ en laten persen en vullen+vacumeren. De condensor was ter hoogte van de ventilator compleet weggerot na 5 jaar al. vind ik wel erg snel. komt waarschijnlijk door het materiaalverschil van de ventilator en condensor n.l. verzinkt staal en aluminium. door de zeer geringe afstand tussen ventilatormotor en condensor zal regen water met pekel spanningcorrosie veroorzaken. Een slim ontwerp en goed voor de omzet van condensors.

Het niet aanslaan van de ventilator kwam door het defect zijn van 1 thermo weerstand. deze is vervangen.

xsara break 0

18 jaar

Het probleem is verholpen, van de airco was de condensor lek. zelf vervangen a 180€ en laten persen en vullen+vacumeren. De condensor was ter hoogte van de ventilator compleet weggerot na 5 jaar al. vind ik wel erg snel. komt waarschijnlijk door het materiaalverschil van de ventilator en condensor n.l. verzinkt staal en aluminium. door de zeer geringe afstand tussen ventilatormotor en condensor zal regen water met pekel spanningcorrosie veroorzaken. Een slim ontwerp en goed voor de omzet van condensors.

Het niet aanslaan van de ventilator kwam door het defect zijn van 1 thermo weerstand. deze is vervangen.

xsara break 0

18 jaar

Condenser ter plaatse met glasheldere tectyl inspuiten, beschermt tegen corrosie en isoleert ook nog ;)

Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.