Hallo mensen,
Ik heb sinds een paar weken een ZX break 1.6i (bj. '97) met het volgende probleem:
Hij start moeilijk (= dus op benzine) met een koude motor, 'k moet even flink doorstarten.
Vervolgens schakelt hij zonder problemen over op LPG. Tijdens het afremmen (met de koppeling ingetrapt) zakt hij stationair dusdanig terug dat hij negen van de tien keer uitvalt. Ook na het starten met een warme motor zakt hij in zijn toerental en valt dan vaak uit. Net als bij het even wachten met het laten opkomen van de koppeling tijdens het terug- en opschakelen, kortom: als hij even tijd krijgt om "in te kakken".
Als hij stationair wel op LPG blijft draaien is dit erg onregelmatig, op benzine geen probleem. Rijden op benzine gaat ook vlekkeloos.
Het motorstoringslampje brandt tijdens het rijden op LPG regelmatig.
De volgende oplossingen zijn mij al ter ore gekomen:
Stappenmotor vervangen, AGDGC-verdamper vervangen, slangen checken op troep.
Ik wil graag weten wat jullie ervan vinden en wat voor oplossingen jullie hebben.
Wat me verder aan de wagen opvalt is dat de kachel het erg snel doet. Al binnen een paar minuten kan hij hete lucht blazen. Is dat normaal en/of is er verband met bovenstaand probleem?
Alvast hartelijk dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou de boel eerst eens uit laten lezen.
Of op benzine zetten en kijken hoe die dan loopt.
Ag comp kun je resetten door de accu pool voor een paar minuten los te nemen.
Knap tie ook vaak van op.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën ZX of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar