auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Dacia Sandero 2017: Bifuel

Bouwjaar: 2017, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: H4B B4, Motorinhoud (cc): 900, Vermogen (kw): 66

Ik lees dat een Dacia bifuel motor al na 6000km per jaar voordeliger is dan benzine. Vraag me af of dat in de praktijk wel zo is. De auto is wel een fractie goedkoper, maar de wegenbelasting is hoger en wellicht de jaarlijkse beurt ook? Ik rij maar 8-10.000km. Met bifuel is het natuurlijk de bedoeling dat je zoveel mogelijk op gas rijdt. Dan staat de E10 wel erg lang in de tank en dat lijkt me ook niet best. Lees ook op internet over hogere motorslijtage.

Geplaatst door

Bergamin (130)

al 5 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dus wij moeten bevestigen dat hetgeen jij op internet leest allemaal klopt?
Of wat is de vraag/probleem?

Hans4040 1435
badge vip badge

2 jaar

Was benieuwd naar ervaringen omdat fabrikanten het altijd mooier voorstellen dan in de realiteit. Heb via anwb experts de vraag gesteld. Die hebben een optie om het te berekenen (kun je ook zelf doen) en met een kilometrage van 10000 km kom ik met bi-fuel duurder uit als je alle extra kosten meeneemt. Daar komt nog bij dat je E5 moet tanken omdat brandstof lang in je tank staat omdat je er in principe alleen op start. Voor mij dus geen bi-fuel ook omdat ik geen thuiskomertje of full size reservewiel kan plaatsen want daar zit de gastank. Zo'n spuitbusje zie ik niet zitten.

Bergamin 130

2 jaar

Nou, we zijn blij dat je eruit bent.
Bedankt voor je bericht.

Hans4040 1435
badge vip badge

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Dacia Sandero of stel zelf een nieuwe vraag.