Dacia Sandero 2017: Bifuel

Bouwjaar: 2017, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: H4B B4, Motorinhoud (cc): 900, Vermogen (kw): 66

Ik lees dat een Dacia bifuel motor al na 6000km per jaar voordeliger is dan benzine. Vraag me af of dat in de praktijk wel zo is. De auto is wel een fractie goedkoper, maar de wegenbelasting is hoger en wellicht de jaarlijkse beurt ook? Ik rij maar 8-10.000km. Met bifuel is het natuurlijk de bedoeling dat je zoveel mogelijk op gas rijdt. Dan staat de E10 wel erg lang in de tank en dat lijkt me ook niet best. Lees ook op internet over hogere motorslijtage.

Bergamin

Geplaatst door Bergamin , lid sinds 2 jaar geleden

3 Reacties

Hans4040 PRO, 3 maanden geleden

Dus wij moeten bevestigen dat hetgeen jij op internet leest allemaal klopt?
Of wat is de vraag/probleem?

check

Beste antwoord, geplaatst door Bergamin, 2 maanden geleden

Was benieuwd naar ervaringen omdat fabrikanten het altijd mooier voorstellen dan in de realiteit. Heb via anwb experts de vraag gesteld. Die hebben een optie om het te berekenen (kun je ook zelf doen) en met een kilometrage van 10000 km kom ik met bi-fuel duurder uit als je alle extra kosten meeneemt. Daar komt nog bij dat je E5 moet tanken omdat brandstof lang in je tank staat omdat je er in principe alleen op start. Voor mij dus geen bi-fuel ook omdat ik geen thuiskomertje of full size reservewiel kan plaatsen want daar zit de gastank. Zo'n spuitbusje zie ik niet zitten.

Hans4040 PRO, 2 maanden geleden

Nou, we zijn blij dat je eruit bent.
Bedankt voor je bericht.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Dacia Sandero of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.