close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Dacia Duster: last van oren

Bouwjaar: 2010, Brandstof: LPG, Motorcode: 1600

Betrefd Dacia Sandereo Stepway

Sommige pasagiers krijgen na +/-10 km last van dichtklappende oren,oorsiuzen lichte hoofdpijn,
Heb interieurfilter al vervangen maar bied geen oplossing
Een vreemd probleem maar heb toch echt geen vliegtuig gekocht.
wie weet een mogelijke oorzaak?

Mert vr. gr Jaap

Geplaatst door

jabuk (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Werkt de ventilatie naar behoren? Is het euvel bij elke stand van de luchtkleppen van de kachel aanwezig??

is dit altyd geweest of later gekomen b.v na schade ?

harnak 0

13 jaar

Ventilatie nagekeken is helemaal goed.probleem wordt wel een stuk minder als klep van lucht van buiten naar interieur circulatie wordt over gezet.
Auto heeft geen schade gehad.

jabuk 0

13 jaar

Is er soms zo'n isolatieset geplaatst? en zijn daardoor de lucht afvoergaten in de koffer afgesloten??

De enige verandering is professioneel inbouwen van een gasinstallatie G3

vr .gr Jaap

jabuk 0

13 jaar

[quote=jabuk]Ventilatie nagekeken is helemaal goed.probleem wordt wel een stuk minder als klep van lucht van buiten naar interieur circulatie wordt over gezet.
Auto heeft geen schade gehad.[/quote]
De ventilatie moet altijd op de stand van buiten naar binnen staan!
Al eens geprobeerd met een aardingskabel onder de auto te hangen die de grond raakt want ik vermoed dat het probleem niet van de ventilatie maar van statische elektriciteit komt wat ook eigenaardige symptomen kan veroorzaken!

ovi 0

13 jaar

Doe alle ramen dicht. Zet de luchtklep op buitenlucht Zet de ventilator in zijn hoogste stand. Voel nu langs de naden van de achterklep of portieren waar de lucht de auto verlaat. Controleer of er voldoende openingen zijn waardoor de binnengekomen lucht de auto aan de achterkant weer kan verlaten. Er moeten ergens gaten of roosters in de koffer zitten waardoor die lucht bv in de achterklep terecht kan komen. Buiten het afdichtingsrubber zitten meestal in de stijl weer gaten waardoor die lucht buiten kan komen. Het kan ook zijn dat ipv de klep de achterschermen als een soort sluis gebruikt worden, soms beiden.

Als je een raam op een kier zet en de ventilator gaat daardoor sneller draaien heb je zeker te maken met een verstopping. (druk in de cabine)

Het kan ook resonantie zijn van de pomp van het g3 systeem,al eens eerder meegemaakt met een volvo.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Dacia DUSTER of stel zelf een nieuwe vraag.