Hallo allemaal ik heb een probleem cuore gekocht van bouwjaar 1991.
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het verwisselen van de carburateur van type l80 met die van de l201? Zo ja? hoe gaat het in zn werk?
Kan iemand me verklappen wat de beste oplossing is voor het verhelpen van het bokken en stotteren van de cuore? Hij loopt echt heel slecht!
Ben blij met ieder advies ben al aardig wanhopig aan het worden!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wie zegt dat de carburateur het probleem is?
Al naar de ontsteking gekeken? Contactpunten al vervangen en juist afgesteld?
Bougies en kabels goed? Ontsteking op tijd staan ?
Meestal ligt daar het probleem.
Gr.
Hoi petje ik heb de lambda sonde eraf (topics) en nieuwe bougies en de verdelerkap ingespoten deze ga ik ook nog vervangen en hij rijd al veel beter! Hij trekt gewoon door.
Alleen houd hij nog in als je constant gas houd (bokken).
Wat kan ik hier nog aan doen.
waar zitten trouwens de contactpunten?
groet
16 jaar
weet iemand wat de klepspeling moet zijn cuore tx 91?en heeft iemand een verklaring voor een hoop roet uit de uitlaat?
16 jaar
hallo pet ik denk dat jij een electronische onsteking hebt en dat jij ook een electronische bedienbare carburateur hebt als dat zo is hoor ik het wel
16 jaar
Als je bericht voor mij was?...ja een elektronisch geregelde carburateur...
Vraagje, wat kan ik behalve niet te hard op het gaspedaal drukken nog meer doen aan een verbruik van 1:12? dat moet toch beter kunnen zou men denken met een 850 cc blokje!!
gr.
16 jaar
hallo chris je moed eerst beginnen met het lucht filter er af te halen en dan zie 2 micro schakelaars 1 voor het stat. gedeelte en 1 voor vollast om te beginnen kijk je eerst naar de stat, schakelaar als je het gas pendaal los laat dus in rust stand controleer dan als je heel iets gas geeft(bij de carburateur) of je de schakelaar kunt horen tikken dan geeft een iets tikkent geluid eventueel controleren met een ohm meter stekker los en die 2 draden wie van de schakelaar af komen controleren . als hij niets doed dan met een ster schroeven draaier het schroefje bij de micro schakelaar iets verdraaien tot dat hij het doed de 2 schakelaar moed bij ongeveer 3 kwart gas geven de tik hoor baar zijn vaak zijn deze wel goed en dan de klepspeling controleren kun je afstellen dat is met een boutje dan het luchtfilter er op zetten warm laten en controleer het co percentage dat moed zijn 0,1 tot 0,3 % niet te veel co geven het co moed voor de kat worden gemeten bij het uitlaat spruitstuk zit een dun pijpje afgedopt en daar moed je meten . ga dan rijden is het niet goed dan aan de achter kant van het moterblok bij de dijnamo kant zit een schuifstekker die er af halen en het co weer controleren en rijden is het dan goed dan de stekker er af laten heb ik zelf al veel gedaan en is het dan nog niet goed dan het co afstellen op 0,5 % co en dan weer proberen eventueel met en zonder die draad er af ofer op het zijn geen veine auto,s om af te stellen altijd problemen gehad en dan weer modificatie, en modificatie, dus al met al een probleem auto dat wil zeggen bij een constante snelheid iets schokkerig lopen maar ik hoop dat het nu iets beter zal gaan. mvg Gerrit ik hoor het graag van je.
16 jaar
bedankt voor je reactie ik ga aan de slag!!
16 jaar
hallo,
ik had ook zo'n probleem met een cuore uit '93
gewoon rijden, maar als je 'm een half uurtje geparkeerd had reed hij daarna als een krant.
oplossing;
de groene draad van de linkse sproeier(als je voor de auto staat) verbinden met massa en doet het weer!
gevonden door problemcar, hartsikke bedankt, ook nmanes mijn meisje,zij rijdt er in....
ZoeF
16 jaar
Even een vraagje Gerard,
wat is het verbruik van die cuore? Die van mij haalt net 1:13
ben benieuwd!
16 jaar
hallo, volgens mij zoop hij nu inderdaad meer, maar waar hij eerst op de snelweg amper 130 reed, ging hij nu bijna 160(op de teller)
maar reed niet lekker meer dus heb 'm verkocht...., maar stekker doorlussen werkte wel, misschien met een dubbele schakelaar ertussen, dat als hij het probleem heeft, je de groene draad van de hoofdsproeier kan schakelen aan massa, en anders gewoon door het motermanagement laten regelen....
ZoeF
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar