close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daihatsu Cuore: cuore 95 toerental probleem

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 0.8l

Bij deze cuore gaat bij het koppelen het toerental niet snel genoeg omlaag, deze blijft dan hangen.
Koppeling slipt niet, reeds vervangen. Dus bijv rijden 3000rpm, koppelen, blijfft toerental op 3000rpm hangen.
Iemand idee? Motor loopt verder prima, normaal stationair toerental.

Geplaatst door

WvdW (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heeft deze auto injectie of een carburateur?

In het laatste geval zou ik controleren of de schakelaar voor deel last (rechterkant) goed werkt. Als je met je hand onder de motorkap iets gas geeft (motor uit) zou je een "klik" geluid moeten horen. bij volgas nog een klik geluid. als je dan het gas weer terug laat lopen moet je de klikken nog een keer horen (2x) het kan zijn dat de deel last schakelaar blijft haken.

antoontje 0

14 jaar

Dank, dat ga ik morgen eens proberen. Het betreft inderdaad een carburateur motor.

WvdW 0
badge

14 jaar

Het is weer even geleden, maar gisteren pas mogelijkheid gezien de deellast schakelaar te controleren. Werking hiervan is ok. Het probleem is erg vaag, blijft de motor onder de 3000rpm zijn er geen problemen, komt deze erboven blijft deze even even hangen op 3000rpm bij intrappen koppeling. Als je het gas eerst een seconde loslaat, en dan pas ontkoppelt is er niks aan de hand.
De 4gasmeting brengt geen afwijkingen, het stationair toerental is normaal, ong 1100-1200rpm. Koppeling, bougies,luchtfilter,olie,distributie is recent vernieuwd.
Ben bang dat als ik het probleem niet oplos de koppeling er binnen afzienbare tijd doorheen gestookt wordt, en dat was best veel werk!

WvdW 0
badge

14 jaar

Het is een lange tijd geleden, maar het probleem is opgelost.
De auto maakt weinig kilometers dus snelle reparatie was niet van belang. Oorzaak was afstelling van de gasklep die verkeerd was, klep kwam niet geheel meer terug in ruststand. Toch gek als de motor stationair prima draait.

WvdW 0
badge

13 jaar

bedankt voor de feedback.

Highway 670
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.