auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Daihatsu Cuore: Stationair toerental Cuore U9

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 850CC

Ik heb inmiddels mijn stotter probleem opgelost, ik heb de autochoke eens gesmeerd en men rotte bougies vervangen.
Nu heb ik nog altijd een ander probleem.
Als die koud is en ik start um, heeft die een best hoog stationair toerental, hoe warmer die word, hoe lager dit word.
het probleem is, het toerental word zo laag dat hij wel loopt, maar hij valt gewoon uit als ik ietsjes langer bij het stoplicht sta te wachten, wat best hinderlijk is, mijn vraag is, waar vind ik de de stationair schroef van de L201 carubateur?

mvg,
Paul

Geplaatst door

primaxyes (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Aan de zijkant, zit een veertje om de schroef heen.

Sloopkogel 0
badge

14 jaar

Dat is niet waar de stationair stelschroef zit aan de achterkant van de carburateur
je kan deze met de hand bijstellen

succes remco

rmc 0

14 jaar

Zijkant, ok achterkant

Sloopkogel 0
badge

14 jaar

Ik heb nu mijn stationair toerentaller hoger gezet, nu loopt die al beter, maar als die 5 minuten stationair loopt, valt die gewoon alsnog uit, daarna kan ik um gewoon starten, en rijden, maar bij elke drempel als ik terugschakel dan valt de motor alweer uit, en zodra ik de koppeling op laat komen gaat die gewoon weer verder. Hoewel ik dus nog altijd niet het echte probleem gevonden heb, want hij loopt ook niet geweldig sationair, het toerental zakt telkens even in en pakt weer op, ik zal straks eens een filmpje posten ervan.
Ik ben ook nog bij de garage geweest, daar hebben we ook de uitlaat waardes gechekt, en mijn CO2 was prima, alleen lambda was 2.88, maar die man zei dat komt waarschijnlijk omdat je uitlaat zo lek is als een mandje, dat die de verkeerde waardes aangeeft.
Dus ik ga er eens een nieuwe uitlaat onder schroeven, en kijken of de waardes dan beter zijn...
En nog een vraag, de schroef achterop de carburateur, met het veertje eronder en kruiskop boven op die ook met de hand rond te draaien is, wat moet deze schroef dan doen, jan en alle man in de garage heeft er al aan liggen draaien in de garage, maar er veranderde niks.

Groetjes

primaxyes 0

14 jaar

Die stel schroef aan de achterkant is voor je toerental te regelen als die te hoog of te laag loopt, ik ben zelf ook bezig met een cuore uit 91 waarvan de klant beschreef dat de auto zeer slecht starten deed zowel met koude motor als warme motor,
met demonteren van de caburateur kwam ik erachter dat de sproeiers door gelust waren aan massa, en dus de volle laag benzine deden inspuiten, ik heb nu dus een andere caburateur erop gezet, en het start probleem is weg.

wat ik dus wil zeggen, kijk even of de sproeiers niet zijn door gelust, kan ook zijn dat hij te veel brandstof krijgt en als het waren verzuipt, de choke klep wil ook wel eens blijven hangen en dat zorgt ook voor de nodige stoot en bokkig rij gedrag en slecht starten, als die koud is moet die klep dicht staan, en als die warm is helemaal open

Mijn massa is nog niet doorgelust nee, die is nog gewoon via motormanagement geregeld :)
Maar die schroef kan je aan draaien tot je een ons weegt...er gebeurt niets hoor, hebben gewoon die achter dat maanvormige ding van de gaskabel zat beejt aangeschroefd, dat werkte wel. Morgen ga ik een nieuwe uitlaat halen, die eronder schroeven en dan naar de garage en kijken wat die dan aangeeft, want mijn lambda getal moet haast wel goed zijn, want hijs 3 weken geleden gewoon apk gekeurd.

primaxyes 0

14 jaar

hou ons dan maar even op de hoogte, en je choke klep werkt ook normaal ?

jah, deze heb ik laatst nog gesmeerd, maar deze gaat gewoon langzaam open en wel :)

primaxyes 0

14 jaar

Ik heb mijn laatste tank eens uitgerekend hoeveel ik er op heb gereden, van F naar E, 21 liter getankt, 342 kilometer opgereden. Dus dat valt wel mee. Zit nu een nieuwe uitlaat onder, de vorige was niet meer in geweldige staat...
http://94.100.114.3/1075050001-107510000...
http://94.100.124.144/1075050001-1075100...
Hij loopt ook nog redelijk goed stationair nu, maar als ik het gas een klein beetje induw dan gaat het toerental golven, dus gaat beetje omhoog, zakt in, omhoog, enz...naja, een heel klein beetje hoger stationair mag die nog wel :), maar dat komt morgen wel

primaxyes 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.