Daihatsu Cuore: Cuore kwalmt erg, wil klepsteelrubbers vervangen

Bouwjaar: 1990

Hallo,
Onze Cuore kwalmt heel erg (zwaart, dus olie). Het is vooral als die een tijdje heeft stil gestaan. Ik heb de compressie gemeten en die is okay. Ik denk dat het de klepstelrubbers zijn.
(Boujaar 1990, L201, kat. met electronisch geregelde caburateur). Nu heb ik de volgende vragen:
Zal het helpen?
Is het zelf te doen bij deze motor (heb het eerder gedaan o.a. bij Audi)
Welk speciaal gereedschap heb je nodig?

beckertje2

Geplaatst door beckertje2 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Cuore? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Tom Schottman (0) PRO, 19 jaar geleden

Nee...
Als je klepsteelrubbers versleten zijn dan rookt hij meestal bij gas loslaten.Waarom?
Omdat tijdens deacceleren je onderdruk in het spruitstuk zo hoog is dat hij langs de rubbers olie meezuigt.
Uitlaatkant heb je geen last omdat daar nooit onderdruk is.
Als hij zwart rookt is dat geen olie want dat rookt blauw. Het lijkt me eerder een slechte verbranding.
Laat eens co controleren en of afstellen als dat mogelijk is.

Butsman (0), 19 jaar geleden

Daald je oliepijl ook snel? Ik heb het zojuist gedaan bij een Charade 3-cyl. Andere kop via een collega geregeld. Laten reviceren met oa. nieuwe klepsteelrubbers. Kop gewisseld en de auto rijd nu een week ok! Let wel; door olieverbruik kunnen je kleppen ook beschadigen! Dat was bij mij zeker het geval.

beckertje2 (0), 19 jaar geleden

Tom en Jeroen,
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal nog eens na de kleur van de rook kijken, maar CO is okay. Ik heb zelf een CO meter en heb dit onlangs nog gecontroleerd (zoals voorgeschreven 0.3 achter de kat). Zoals reeds gezegt kwalmt hij alleen als de motor 's morgens de eerste keer wordt gestart. compressie 11/10/11. Bij deze compressie zouden kleppen en zuigers toch okay moeten zijn? Op aanraden van de garagehouder, waar ik alle materialen koop, heb ik ook al eens "total engine conditioner" volgens voorschrift in de caburateur gegooid, echter zonder resultaat (de garagehouder vermoede dat de olieveren verkoold zijn). Hij gebruikt wel wat olie, maar gezien de 145.000km, die dit motortje gelopen heeft, niet dramatisch.
groet,

Hardy

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.