Daihatsu Cuore: Cuore slaat af met koude motor

Bouwjaar: 1990

Hallo, Ik heb een Cuore 850 U9 van januari 1990 (het model met elektronische Carburateur en Lambadazonde).
Sinds een tijdje slaat die af met koude motor.
Een tijdje geleden heb ik de groene draadjes van de elektrische sproiers al losgemaakt en aan massa gelegd. Sinds die tijd loopt die met warme motor goed.
Met koude motor loopt die echter erg ruw en slaat vaak af. De Choke heb ik al gecontroleed, maar die is bij koude motor dicht zoals het hoort.
Wie weet raad?
Is het mogelijk om het verhoogd stat. toerental hoger te zetten?

beckertje2

Geplaatst door beckertje2 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Cuore? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

beckertje2 (0), 19 jaar geleden

Ja het is mogelijk om het verhoogd stat. toerental hoger te zetten, maar dat heeft niet geholpen.
Ik denk dat ik eerst maar eens bougies (minder dan 5.000km gelopen) en bougiekabels ga vervangen.
Nog aanraaders?

songul (0) PRO, 19 jaar geleden

ligt niet aan kabels choeke is kapot.

beckertje2 (0), 19 jaar geleden

Kenan, Bedankt voor je snelle antwoort. Hoe kan ik de choke testen? Bij koude motor is de choke helemaal dicht en hij blijft ook dicht na het starten, maar de motor loopt erg ruw.
Na 1 of 2 km blijft de motor rustig draaien.
groet,

Hardy

sjaak10918 (0) PRO, 19 jaar geleden

klink als een probleem met de vervroeging van de inspuiting bij koude motor.

beckertje2 (0), 19 jaar geleden

Sjaak, bedankt voor je antwoord. Maar hoezo vervroeging van de inspuiting? Het is een Caburateurmotor. Of bedoel je de vervroeging van de ontsteking?

sjaak10918 (0) PRO, 19 jaar geleden

in theorie verbrandt het mengsel als de motor koud is iets trager. Om te bereiken dat de verbranding het gewenste effect heeft moet het mengsel iets vroeger in de cilinder "aangestoken" worden. Dit heet vervroeging. Bij een carburateurmotor wordt met traditionele bobine ontsteking vindt de verstelling van het ontstekingstijdstip mechanisch in de stroomverdeler plaats (dipl.-ing. Heinz Grohe; benzine en dieselmotoren). Op welke manier de vervroeging van de ontsteking bij jouw auto geregeld is weet ik niet, ik ben geen automonteur, maar wel techneut. Ik hoop dat je er wat mee kunt. Mvg Sjaak

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.