close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daihatsu Cuore: Heet lopen Daihatsu cuore 1992

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine

Beste mensen,

De temperatuur van de cuore van mijn dochter loopt heel snel op. In de file kokende moter.Na een kwariertje rijden staat de temperatuurmeter in het gevaarlijke gebied. Ventilator slaat wel aan. Radiateur wordt in het begin niet warm. (bovenste slang een beetje). Als de moter na een tijdje wordt uitgezet, komt in het expansievat de vloeistof omhoog.(geen borrelen)
Ik denk dat de thermsotaatklep stuk is, maar ik kan hem met geen mogelijkheid vinden. Bij de aansluiting van de bovenste slang van de radiateur op de moter zit een uitseeksel met een stekkertje erop. Ik heb "het ding"
eruit gehaald, maar het lijkt niet op een thermostaatklep. De vorm is bougie-achig, met aan de onderkant een bruin vlakje ter grootte van 3 op elkaar geplakte dubbeltjes. Er zit geen beweging in, dus ik denk niet dat ik de thermostaatklep te pakken heb. Motortje loopt verder voortreffelijk. Geen smurrie in de olie, geen vreemde kleur rook.
Wie kan me verder helpen ?

De cuore is van 1992 en niet zoals links staat van 2002. Ik krijg dat niet hersteld !!

met vriendelijke groet, henry groenveld, Halsteren, haggroenveld@hetnet.nl

Geplaatst door

henrygroenveld (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lijkt me meer op de temperatuuropnemer, niet bekend met deze auto's om eerlijk te zijn..

Thermostaat kan inderdaad blijven hangen, of de waterpomp heeft te weinig doorstroom, i.d.d. eerst de thermostaat eruit en controleren/vervangen, helpt dat hiet dan waterpomp checken, en radiator uitwendig controleren op schoon zijn.

Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

[quote=Cor1822]Lijkt me meer op de temperatuuropnemer, niet bekend met deze auto's om eerlijk te zijn..

Thermostaat kan inderdaad blijven hangen, of de waterpomp heeft te weinig doorstroom, i.d.d. eerst de thermostaat eruit en controleren/vervangen, helpt dat hiet dan waterpomp checken, en radiator uitwendig controleren op schoon zijn.

Cor[/quote]
MAAR WAAR zit de thermostaatklep ?
hg

Henry,

Zit er aan het eind van de bovenste waterslang waar deze op de motor zit niet een soort huis wat je kunt demonteren dmv een paar boutjes.
Daarin zou je de thermostaat moeten vinden.

Hans

Hans4037 0
badge

18 jaar

Beste mensen, bedankt allemaal.
Onderstaand oplossing kreeg ik via de email van Davidoff

Je moet de bovenste slang volgen die van ja radiator naar je blok loopt.
Op je blok zit een pijp vastgeschoeft waar je slang op vast zit die van je
radiatuer afkomt.
Die zit met 2 bouten vast als ik het goed heb.
Die schoef je ervanaf en daar achterop zit je termostaat van je
waterkoeling, die kan je los schroeven (klein schroefje).
Dat dingetje is rond en er zit een veertje op.
Leg dat in water en laat het warm worden gaat ie open dan is ie goed (wel
vergenoeg open he), zoniet dan heb je een nieuwe nodig.

Dit is alles wat ik weet van een cuore 92 want vlak daarna is ie echt stuk
gegaan (de schakelbak) en heb ik hem naar de sloop gebracht.

Ik hoop je hiermee te kunnen helpen.

ps: dat ding wat jij bedoelt is geloof ik de temperatuur meter.

Ik heb de thermostaat eruit gekregen en hij was "dood". De dealer in Bergen op Zoom was op vakantie(?)
Vanochtend bij een andere firma besteld en morgen heb ik hem.
In de zaak waar ik de thermsotaat bestelde stond ook een Belg. Hij keek naar de thermostaat en zei, je kunt er gewoon twee gaatjes inboren (in het koperkleurige cirkelvormig deel). Maar "wel tijdelijk he zei hij lachend".
Ik heb het gedaan, de gemodificeerde thermostaat teruggeplaatst.. en ALLES OPGELOST.
Eind Goed, Al goed. Wat is dit een geweldige site.

m.v.g. henry groenveld

Gaatjes boren is i.d.d. een tijdelijke oplossing, om de motor op werktemperatuur te houden is je nieuwe thermostaat beter.
Goed te zien dat het weer is opgelost.

Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

Voel ook eens aan de radiateur (heet) of deze overal verwarmd wordt. Is namelijk een kwaal dat ze verstoppen, voel je zo: Motor heet en de radiateur plaatselijk koud voila. Wel controleren of je uberhaupt er wel koelwater in hebt zitten.

Wauter 0
badge

18 jaar

Het uiteindelijke probleem was de koelwaterleiding. Hier zat een T-stuk. Dit was van kunststof en verbrokkeld en blokkeerde gedeeltelijk de leiding. Nieuw T-stuk en het probleem was verholpen.
mvg Hg

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.