close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daihatsu Cuore: hevig rokende motor

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 850

ondanks het vervangen van de koppakking nog een hevig rokende motor , kleur van de rook is wit grijs kop is afgeperst, gevlakt,vooral bij het gas geven.koelwater blijft op niveau en bouwt geen druk op.
wie o wie heeft een idee

Geplaatst door

willemmartin (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Na een koppakkingreparatie zit er vaak nog rotzooi in de uitlaat. Ga eerst eens proefrijden. Olie toch wel ververst? oliepeil toch wel ok?

marcel7031 0
badge

16 jaar

zijn de klepsails vervangen gr thomas

kleprubbers vervangen en de auto al een flink stuk geprobeerd.
zelf zit ik te denken aan het onderblok wat misschien gescheurd is,maar waarom blijft mijn koelvloeistof dan toch op niveau?
het lijkt veel op water wat er uit de uitlaat komt absoluut geen olie

willemmartin 0

16 jaar

als ie al een lambda heeft controleer deze voor je wer gaat demonteren

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

lambda uitgewisseld nog geen resultaat.
bedankt voor alle reacties tot nu toe

willemmartin 0

16 jaar

Helaas zelf al een keer gehad dat een auto knetterheet was geworden en daarna een koppakking reparatie had ondergaan. Deze auto bleef olieverbruiken en roken.
De zuigers en -zuigerveren hadden die hoge temperatuur niet doorstaan dus opboren en overmaat bleek noodzakelijk....

marcel7031 0
badge

16 jaar

dat vermoeden had ik dus ook,daarom het onderblok vervangen resultaat een hevig rokende motor ik ben nu nog net zover als bij het begin inmiddels wel de kop vervangen en het onderblok volgens mijn bescheiden mening blijft er niet veel meer over?

willemmartin 0

16 jaar

Bij de 501-typen zit een dun vacuumslangetje aangesloten op het inlaatspruitstuk die naar het kleppendeksel gaat. ( +/- 4 - 5 mm doorsnee)
Plug deze eens af en kijk wat er dan gebeurd.

Gr.

Petje57 0
badge

16 jaar

slangetje afgeplugt met als resultaat veel minder rook.
wat kan ik hier uit afleiden? teveel carter dampen?

willemmartin 0

16 jaar

Nee.
Volgens mij moet deze slang zijn voorzien van een calibratie.
Nu ben je gewoon als een soort vacuumpomp met die slang de olie uit de motor aan het zuigen. Vandaar die blauwe rook. Dit hebben we al vaker gezien.
Geen punt van maken: slang dichtpluggen en aansluiten. Probleem (?) opgelost. De motor loopt er even goed om.

Gr.

Petje57 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.