Ik dacht ik mijn probleem van een inhoudenden stotterende cuore had verholpen maar helaas.
Het stotteren is wel verholpen door het aan de massa leggen van de solenoïdes, maar het inhouden niet.
Ik heb de carb al uit elkaar gehad alle kanaaltjes gereinigd filtertje bij het vlotter was het filter ook schoon, het vlotter werkte prima was ook niet defect.
Solenoïdes bleven ook niet hangen heb ze wel gedemonteerd en de zilverkleurige asjes in de solenoïdes gepolijst en schoongemaakt.
Dit had ik gelezen op een Duits forum.
Microswitches afgesteld (onderste staat uit als de motor stionair loopt en schakeld als je een beetje gas geeft) en solenoïdes doorgemeten en getest of ze goed schakelen dat was ook prima
Thermostaatklep van het koelwater naar de carb was defect deze ook vervangen.
Ik heb de kleppen gesteld de uitlaatkleppen hadden bijna de dubbele speling dan wat ze mochten hebben.
Nieuwe bougietjes gemonteerd boeigkabels en bobine kabels doorgemeten die waren oké de weerstand hoort geloof ik ergens tussen de 10 en 15 K ohm te liggen, dit was oke op een kabel na die zat op 2 K ohm maar dit was een nieuwe weet ff niet wat ik daar mee moet.
Nieuw benzinefilter geplaatst was geen overbodige luxe dit was volgens mij nog nooit gedaan.
Lamdazonde was volgens mij ook oke hij geeft een spanning van rond de 0.8 volt
Vacuümslangetjes na gekeken die defect waren hebben ik vervangen luchtklepjes doorgemeten met een vacuümmeter die waren prima.
En ik heb de 2 solenoïdes (de groene draden) in de carb doorverbonden met van de accu en het is starten en lopen en hij loopt echt perfect tot hij warm is dan begint het gedonder dan houd hij in en mag je blij zijn dat je met een gangetje van 20 a 30 km thuis komt.
Ik heb de tempsensor links achter als je voor de auto staat ook al losgekoppeld maakt ook geen verschil.
En als ik in de carb kijk dan zie ik als hij warm is en ik gas geef dat hij een klein straaltje benzine aan de rechterkant van de carb in spuit en het middelste buisje er ook wat benzine in kliedert maar ik weet niet wat ik daar hoor te zien.
Moet daar uit het middelste koperen buisje stevige straaltjes uit te komen of is het normaal dat hij daar wat benzine in kliedert?
Ik heb geen apparatuur om te kijken of hij goed op tijd staat maar daar zal het wel niet aan liggen neem ik aan anders loopt hij gelijk al shit en niet als hij warm is of kan dat uit maken?
Heeft iemand nog een idee waar ik nog naar kan kijken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb zelf last gehad van vuil in de tank. Slangetje terugblazen.
Hopelijk is het dan beter.
michel
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar