auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Daihatsu Cuore L201: Houdt heel erg in,hort en stoot

Bouwjaar: 1994

Een Cuore waar bijna niet mee te rijden is.
Hij hort en stoot en houdt in,lijkt bij gasgeven het vermogen weg te vallen.
Las bij professionals dat de 2 groene draden van de sproeiers van de carburateur aan massa gelegd moesten worden.Heb ik gedaan en hij rijdt veel beter,alleen hij loopt nu heel hard stationair
en soms blijft ie bijna niet stationair lopen,loopt wat te rochelen alsof ie zich verslikt in de benzine.Probleem is dus nu alleen nog stationair want hij rijdt en trekt nu prima.
Ik weet dat het co nu te hoog zal staan maar hij is toch pas gekeurd.wat nu?

Geplaatst door

patje kadettje (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik zou toch eerst het co afstellen want dat staat veel te hoog en je hebt kans dat je katalysator verbrand en je hebt kans dat hij dan stationaire weer goed gaat lopen suc6 leo

leo6532 0

20 jaar

Waar zit de co schroef precies??

co schroef soort ovaal dopje zit als je ervoor staat rechts moet je met een speciaal dopschroevendraaiertje in draaien suc6 leo

leo6532 0

20 jaar

Ga ik dat maandag even proberen.
Je hoort van me,bedankt!

Wat ik zie is een kartelvormig schroefje met daaromheen een wit plastic busje.
Is dat 'm?
Moet ik dat busje er dan af halen,of zo'n stukje speciaal gereedschap versieren?

ja dat is hem, dat busje moet je laten zitten,ik zou hem even bij de dealer af laten stellen die hebben wel een speciale dop schroevedraaier en dan kunnen ze gelijk naar het co gehalte kijken die ze op ongeveer 0,15% moeten zetten suc6

leo6532 0

20 jaar

Bij de dealer geweest,zijn 3 kwartier bezig geweest maar geen verbetering,diagnose van Dokter Daihatsu,nieuwe carburateur want hier is niks meer mee te beginnen.
Vandaag van een goedlopende auto een carburateur gesloopt en gemonteerd.
Stationair is nu prima,ook start ie goed maar nu weer bij rijden horten en stoten,weer 3 keer niks.Zou de Katalysator verstopt kunnen zitten?Of heb je een andere suggestie?

zijn de kleppen weleens gesteld ???? en is de benzinefilter weleens vervangen zit bij het la wiel onder de auto.hoe ziet de verdeelkap,rotor en bougiekabels er uit ????en van welk jaar is de auto ???? als hij van voor 1-1-1993 kun je de elec sproeiers buiten werking stellen ik hoor wel van je groetjes leo

leo6532 0

20 jaar

Benzine filter had ik al vervangen,heb nu kleppen gesteld.
Geen resultaat.
Verdeelkap ziet er prima uit,evenals de rotor.
Hij loopt nu stationair heel mooi rustig,maar als je gaat rijden,dus vermogen vraagt stort ie helemaal in,horten en stoten wederom.Hij is van 1994,bij de vorige carburateur had ik dat foefje al uit gehaald en toen was stationair waardeloos en reed ie prima.Ik snap het niet meer.

Nou,goed nieuws.
Ik verveelde me, dus toch even de 2 groene draadjes van de sproeiers aan massa gelegd en nu........rijdt ie weer als nieuw.
Probleem opgelost dus!Ach en bij de keuring zien we wel weer.
Dank voor je hulp.

graag gedaan !!!!

leo6532 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.