auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Daihatsu Yrv: Kan niet schakelen bij draaiende motor.

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 16V

Beste lezer,

Kort na elkaar heb ik de koppelingskabel strakker moeten afstellen wegens het niet meer ontkoppelen bij volledig ingetrapt koppelingspedaal. Maar nu helpt zelfs het strakker afstellen van de koppelingskabel niet meer.

Bij draaiende motor is het niet meer mogelijk om te schakelen, maar bij stilstaande motor kan elke versnelling soepel worden gekozen. Ook starten in z'n versnelling is geen probleem, maar na het op laten komen van het koppelingspedaal in z'n vrij is het daarna niet meer mogelijk om te schakelen. De bak lijkt dan wel "op slot". Wat kan dit zijn? Alle tips welkom.

Groeten,
Wim.

Geplaatst door

Wim_H (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Koppeling komt niet meer vrij. Misschien versleten of drukgroep kapot.

oldford 0
badge

14 jaar

idd de koppeling is gewoon versleten en trekt hem nu niet meer vrij wat je nog wel kan proberen is de auto in de vrij en de koppeling in getapt laten en de an de achteruit voorzichtig proberen als je hem daar in probeert te zetten en hij begind te kraken dan trekt hij niet goed vrij en als hij er gewoon in gaat zonder lawaai dan is het wat anders
gr andre

ratdraaier 0

14 jaar

Bedankt voor de reacties. Gisteren heb ik nog even voorzichtig geprobeerd om de achteruit in te schakelen, maar ik hoorde meteen gekraak. Het ziet er inderdaad naar uit dat de koppeling niet meer vrij komt, ondanks dat de kabel goed staat afgesteld. Er zal aan gesleuteld moeten worden, maar eerst even sparen :-)

Groeten,
Wim.

Wim_H 0

14 jaar

Van de week is bij de plaatselijke Daihatsu dealer de koppeling + drukgroep + lager van de YRV vervangen. Het druklager bleek defect en de koppelingsplaat ingesleten. Door het subframe er onder vandaan te halen kon men er bij zonder de motor er uit te hoeven takelen. Daardoor is de prijs nog relatief meegevallen: 677,85 euro.

Groeten,
Wim.

Wim_H 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Young RV of stel zelf een nieuwe vraag.