close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daihatsu curore: koppeling

wie weet wat het kan zijn dat als je op schakel met een diahatsu curore het net is of de koppeling niet vrij komt
ik weet niet of deze auto's een top lager hebbenwat misschien vast loopt op de price as  wat een mogelijk heid zou kunnen zijn
ik heb al andere versnelling bak olie in de auto gedaan  
tevens wil ik weten of het het makkelijkst is om de hele motor +bak er uit te halen om de plaat enz te vervangen

Geplaatst door

maarten6795 (0)

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je geprobeerd om de koppeling op te stellen (onder het koppelingspedaal) dan weet je of hij vrij komt of niet ook kunne de syncromeshringen versleten zijn, al gebeurt dit niet zo snel. Het gemakkelijkste is om het geheel te laten zakken met subframe en al. assen er uit en radiator en accu demonteren stekkers bij schutbord los halen. enz
success

R.arkes 0
badge

22 jaar

ik had de koppeling al op gesteld ik vroeg me af of er een top lager in zit.

maarten6795 0

22 jaar

Nee er zit geen toplager in

R.arkes 0
badge

22 jaar

Het kan zijn dat de drukgroep een paar drukvingers gebroken heeft,dan komt hij ook niet goed vrij en het komt zo af en toe wel vaker voor bij meerdere auto"s.

oost 0

22 jaar

Het vervangen van de koppelingsplaten/drukgroep/druklager kan in principe alleen wanneer de motor is uitgebouwd.

Dit gaat ge makkelijkst op een "2 koloms brug".

Eerst de aandrijfassen verwijderen, van boven af alles los (bedrading, slangen, koppelingskabel e.d.).

Daarna onder de auto een oude oliedrum zetten en de auto laten zakken totdat de motor met subframe op de oliedrum steunt.

Daarna kan je de 4 buiten waarmee het subframe aan het chassis zit er uitdraaien en de auto weer omhoog halen.

Op deze manier kan je makkelijk en snel overal bij.


JOTIN 0

21 jaar

Ik heb het idee dat mijn drukgroep of koppelingsplaten bijn a versleten zijn. Af en toe stijgt het motortoerental sneller als de acceleratie. Weet ook iemand of er nog iets te stellen of op te spannen is? en wat kost het vervangen van deze onderdelen?

Dai 0

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.