Motor is afgeslagen. Start wel maar slaat niet aan, geen enkel plofje. Voordat de motor afsloeg brandde af en toe het controlelampje van de brandstofinspuiting bij hoger toerental. Benzineslang na filter losgehaald komt niets uit. Bougie eruit gehaald om vonk te controlen ook niets. Brandstofpomp reageert niet als je contact aanzet. Alle relais onder de motorkap in zekeringkast uitgewisseld met andere Charade. Alle zekeringen gecontroleerd, ontsteking gewisseld en benzinepomp vervangen allemaal zonder enig resultaat. Spanning gemeten op stekker bij benzinepomp,niets. Ik weet niet meer wat ik verder kan doen.
Sorry dat ik niet alle gegevens had genoteerd. Het betrefd een charade g200 van 1997 met 1.3inj 16v motorcode HC-E.
Inmiddels is het probleem opgelost, voordat ik hem kocht was de cilinderkop eraf geweest en bij navraag bij een dealer kreeg ik de tip om te kijken naar de massa aansluiting op de cilinderkop. Deze zit aan de achterkant- vliegwielzijde bij het luchtfilterhuis. Bij kontrole bleek inderdaad dat het moertje waar het massaoog mee vastzit los zat, vast gedraaid en het probleem is opgelost. "t Is weer zo'n dingetje dat ff moet weten.
Iedereen bedankt voor de moeite.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Johan meet eens of voeding 15+ / 30+ geschakeld / constantvoeding op de ecu aan komt .
Het lijkt erop dat er al geen voeding op je ecu aan komt van hieruit wordt je ontsteking/brandstofpomp/ injectoren aangestuurd .
Je hebt het over een donor auto wissel hiervan de ecu eens uit .
Doet ie dan nog niet!! er zit toch geen startonderbreker op ?? afsluiting brandstof en onderbreking onsteking .
Jammer dat niet meer info van de auto vermeld hebt maar uit je verhaal ga ik er van uit dat een injectiemotor is multipoint.
suc6 ermee
inderdaad, we weten alleen dat het een charade is. Klik op bewerken en dan de auto gegevens even invullen.
Bij voorbaat dank.
problemcar team
Ook weer opgelost deze massa was dus belangrijk voor de aansturing van de brandstofpomp en voor de onsteking !!
In ieder geval bedankt voor de feedback .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Charade of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar