motor heeft bijna geen vermogen en geeft konstant backfire's
stationair heeft de motor de neiging af te slaan
kan dit een probleem met de klepspelling zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kan an de klep speling liggen
weet iemand de klep spelling?
15 jaar
De 318 motor heeft hydr.klepstoters
ligt waarschijnlijk aan een tearm mengsel
Gas af laten stellen, zoals Jan/dodge al zegt, mengsel te arm, hier mee door rijden geeft grote kosten, Kleppen/zetels worden veels te heet!!
gr
Peco Power
En????
en nieuwe bougie's erin en wat krapper zetten 0.8
15 jaar
Of gewoon verder rijden en de rest van de wereld vergeten onder het genot van een knallende V8 !!!!
[quote=Mercury]Of gewoon verder rijden en de rest van de wereld vergeten onder het genot van een knallende V8 !!!![/quote]
LoL.
Zijn je bougie's nog goed ?
Zijn je bougiekabels nog goed ?
Is je lambda sensor nog goed ?
Luchtfilter niet verstopt ?
Is het op LPG en Benzine ?
Hoeveel heeft de auto gelopen ?
Laat eens compressie meten of een cilinder lektest uitvoeren dat weet je wat of hij misschein lekt naar de uitlaat.
Het kan door de klepspeling komen als hij te klein is dan zal de klep langer open blijven staan maar deze auto heeft hydrolische klepstoters dus hier zou het theortisch niet aan kunnen liggen.
Groetjes Sylvester
[quote=br0ns][quote=Mercury]Of gewoon verder rijden en de rest van de wereld vergeten onder het genot van een knallende V8 !!!![/quote]
LoL.
Zijn je bougie's nog goed ?
Zijn je bougiekabels nog goed ?
Is je lambda sensor nog goed ?
Luchtfilter niet verstopt ?
Is het op LPG en Benzine ?
Hoeveel heeft de auto gelopen ?
Laat eens compressie meten of een cilinder lektest uitvoeren dat weet je wat of hij misschein lekt naar de uitlaat.
Het kan door de klepspeling komen als hij te klein is dan zal de klep langer open blijven staan maar deze auto heeft hydrolische klepstoters dus hier zou het theortisch niet aan kunnen liggen.
Groetjes Sylvester[/quote]
Topic starter is ons allang vergeten.......... ik sluit 'm zodat we er verder geen moeite aan verspillen
hij heeft nog 1 dag tijd om te reageren.
gr
Peco Power
ik ben jullie niet vergeten, maar flink ziek geweest
ik heb in ieder geval compressie gemetn en deze is tussen de 9 en 10,5 bar
er zitten nieuw bougie's in
nieuwe kabels, verdelerkap en rotor.
ik zit te denken aan de ecu?
kan ik om te testen er verdeler in zetten met contactpunten en de ecu eruit halen?
gr, John
15 jaar
zitten de bougiekabels wel goed in de juiste volgorde? (1-8-4-3-6-5-7-2)
linkerzijde:1-3-5-7
rechterzije:2-4-6-8
gr Jan
de kabels zitten op de goede volgorde.
de dodge heeft altijd goed gelopen tot ik, na een ritje op de snelweg op een afrit kwam.
toen ik daarna gas gaf begon hij backfires te geven.
eerst dacht ik dat de gastank leeg was, maar na overschakelen op bezine kwam hier geen verandering in.
als je niet teveel gas geef gaat het goed, dus de motor hoeft dan weinig vermogen te leveren.
hierop heb ik dus alles vervangen ( kabels, verdelerkap, rotor en bougie's)
zonder resultaat.
15 jaar
de motor knalt alleen als ie warm is.
dus koud geen probleem
15 jaar
Toen je van de afrit afkwam ,heb je toen,sterk op de motor afgeremd?
Zoja,kan zijn dat de distr.ketting is versprongen.
Anders zijn er kleppen verbrandt
ik had wel een kleine 80 km snelweg achter de rug met een snelheid van 120 op de cruise
bij de afrit gewoon afgeremd.
niks raar gehoord
als er kleppen verbrandt zijn is dit te zien zonder de koppen eraf te halen?
15 jaar
compressie meten
gr
peco power
mooi klusje voor het zaterdag om het nog eens te doen
15 jaar
probleem opgelost
bobine stuk
wat kan het toch simpel zijn
gr, John
15 jaar
Bedankt voor de feedback.
gr
Peco Power
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Dodge Ram Van of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar