Ik heb een Dodge Ram 1500 en wil er een LPG installatie in laten bouwen.
Nu heb ik verschillende bedrijven benaderd met als gevolg verschillende adviezen.
Wat raadt u mij aan:
Een LPG met 2 x een 70 litertank waar geen verdampers op zitten maar hier wordt een tune up geplaatst.
Dat is vloeibaar spul die beter te begeleiden is naar het kleppensysteem.
Bij elke 10.000 km moet er weer een nieuwe tune up geplaats worden, kosten 49.00.dit voor bescherming van de kleppen.
Volgens deze garage is dit een beter systeem dan de verdampers omdat dit niet goed te regelen/begeleiden valt.
Weer een andere garage werkt met 2 verdampers bij 2x een 70 liter tank en met een flasch lube.
Volgens deze meneer werd er bij de meeste installaties 1 verdamper gebruikt wat vlgs hem slecht was voor de motor.
Omdat de auto bij zware vracht,aanhanger e.d. dan op benzine overging en dat is slecht voor de motor?
Zijn ervaring was dat er al een paar motorblokken kapot waren gegaan door de installatie
Bij 2 verdampers kwam dat vlgs hem niet voor en reed de auto alleen op gas.
De prijzen verschillen ook nogal voor de installaties.
Ik heb nog een bedrijf benaderd en het voorgelegd waarom ze 1 verdamper gebruiken.
Wanneer de auto dan bij het optrekken en zware vracht benzine gebruikt, maar dat was volgens deze man juist weer goed?
Ook gebruikt de ene garage koperen buizen/slangen en een andere weer Fexibele slangen, wat is beter?
Ik als leek, zie nu door de bomen het bos niet meer, wie kan mij hierbij een goed advies geven?
En kan iemand mij vertellen wat ongeveer de prijs is voor het installeren van een LPG installatie?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten,
Alwin Bouwmeester.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou gaan voor een bedrijf dat vaker gas inbouwt bij amerikanen, de meningen over flashlube zijn verdeelt, de een zweert erbij, de ander zegt dat je gewoon de koppen aan moet laten passen. het 2 verdamper verhaal heeft te maken met de op te brengen hoeveelheid gas, bij zware belasting, dit kun je ondervangen met 1 grote 300+ pk verdamper, maar daar moet wel de ruimte voor zijn, alhoewel dat bij een pickup wel zou moeten lukken.
In jouw geval zou ik contact opnemen met een Chrysler dealer, en vragen waar zij gas laten inbouwen en wat voor installatie zij gebruiken/adviseren. deze motor zit ook in de 300c hemi, en daar zullen vast wel een paar van op gas lopen.
gr
Peco Power
[img]http://i57.photobucket.com/albums/g201/p...[/img]
@ bugxter. ik heb nu zo een half jaar een ram 1500 5.7 en heb er een LPI van PRINS met een tank van 230l laten inleggen en is gedaan door een bedrijf dat 90´% amerikanen doet en was ook een beetje bang voor het verdere verloop van de kleppen maar zij zijden zo een hemi kan makkelijk een LPI instalatie aan zonder druppel lader. voor mij rijd hij goed en merk er weinig verschil van. maar rij ook een beetje met verstand. bij dat bedrijf hadden ze klanten en er waren er bij die al rond de 200.000 myl gereden hadden en dan pas iets begonnen te ondervinden van de LPI.
bij mijn vorige auto was een bmw 16I en daar heb ik er 340000 km mee gedaan op lpg en toen pas 4 nieuwe inlaat kleppen gemonteerd. ken verschillende menssen met een ram 1500 en hebben er geen problemen mee.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Dodge Ram Van of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar