Dodge 0: Slingerende dodge dakota

Bouwjaar: 2008, Brandstof: LPG, Motorcode: 4.7 / v8

Ik heb een dodge dakota uit 2008.
Ik begrijp dat een amerikaan en wegligging niet in 1 zin genoemd mogen worden.
Echter heb ik toch een probleem wat niet hoort;
Na een klein hobbeltje , en dan met de nadruk op " klein" , slingert de hele auto dusdanig dat je echt even aan het werk bent. Vooral als dit net gebeurt als de wielen niet 100 procent recht staan , dus in een flauwe bocht ofzo.
Een normale , glooiende hobbel is geen probleem, het gaat echt om de kleine ribbels , zoiets als bv een boomwortel onder het asfalt kan aanrichten.
Het lijkt alsof de voorwielen even los komen, en dan onder een hoek weer landen. Het enige wat ik kan doen dan , is gas loslaten , stuur met twee handen vast en zo recht mogelijk over de hobbel sturen.

De schokbrekers heb ik gecontroleerd door de auto wat op en neer te schudden , en lijken me in orde . Deinst wel wat langer dan een niet- amerikaan , maar niet overdreven , lijkt me.
De achtervering bestaat uit een bladverenpakket met schokbrekers. De veren hebben niet meer hun normale boogvorm . In het midden buigt het pakket min of meer om de achteras , zeg maar .
Of dat kwaad kan weet ik niet , maar lijkt me niet bij te dragen aan het probleem (?)

Is er iemand met tips ?
Bij voorbaat dank

Dakota 2008

Geplaatst door Dakota 2008 (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Dodge 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 8 jaar geleden

[quote=Dakota 2008]De schokbrekers heb ik gecontroleerd door de auto wat op en neer te schudden , en lijken me in orde . Deinst wel wat langer dan een niet- amerikaan , maar niet overdreven , lijkt me[/quote]
In je schrijven proef ik al een beetje onzekerheid.

Ging het controleren maar zo makkelijk dan hadden we al dat dure app. niet nodig.
Schokbrekers test je op een daarvoor bestemde testbank. Ook fuseekogels, stuurkogels en draagarmrubbers laten controleren.

Gr. paul

Dakota 2008 (0), 8 jaar geleden

Mja ik was al eens op zoek gegaan naar een testbank in de buurt ja . Maar die bleken niet dik gezaaid hier .
Maar ik zal er dan toch maar werk van maken .
Ik dan eigenlijk gedacht dat dat er niet veel te maken zou kunnen hebben , maar als die mogelijkheid er wel inzit is het de moeite waard .
Bedankt voor je advies . Ik zal de uitkomst laten weten .

ferdinand (60), 8 jaar geleden

Zoals de Moderator aangeeft laat alles testen.Als er nog Amerikaanse schokbrekers onder zitten,laat die vervangen door Koni of dergelijke.Ik heb dit bij mijn Chevy Vans altijd gedaan Rijd een stuk beter.
Ferry

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Dodge 0 of stel zelf een nieuwe vraag.