Dodge 0: toerenteller dodge daytona

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5 8v zonder turbo!

IK heb voor mijn zoon als eerste auto een dodge(chrysler) daytona opgescharreld,
2.5 liter 4 cil zonder turbo, maaar de toerenteller slaat nogal heen en weer, er zit een compleet nieuwe ontsteking op, het ding rijdt goed, alleen stationair loopt ie ook wat onregelmatig, iemand die mij hier wat kan helpen, de v8en kan ik wel dromen maar deze blokjes zeggen mij niks, ze zitten volgens mij ook in een le baron. (en misschien ook voyager). wil hem graag goed laten lopen voor als ie zijn rijbewijs haalt, (er zitten trouwens ngk bougies in , is dat wel wat?)

alvast bedankt

Peco Power

Mercury

Geplaatst door Mercury (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Dodge 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Frank3137 (0) PRO, 16 jaar geleden

VIN nr?

Mercury (0) PRO, 16 jaar geleden

1C3XG24K7M6161660 => vin nr.

Nog wat vreemds, hoe hoger de temperatuurmeter oploopt, hoe verder zakt de oliedrukmeter?????
Enne wat voor olie moet er eigenlijk in 10w40?

alvast bedankt
Peco Power

Frank3137 (0) PRO, 16 jaar geleden

ok motor is een 153 CID TBI
exact dezelfde als een Voyager motor van 1991
voor bougie's (kijk even op witte sticker onder motorkap)
staat ook volledig vacuum diagram op
motorolie 20w50 (High Mileage) en gebruik een orginele oliefilter !
toerenteller :pik signaal op meteen na stekker ontsteking
vanaf daar ga je "prikken"
onegelmatig lopen stationair:
indien geen foutcode aanwezig en lambda ok
reinig gasklephuis eens ,doet vaak wonderen
meestal berg rotzooi in door onderdruk
PVC klepje vernieuwen
suc6

Mercury (0) PRO, 16 jaar geleden

Frank, dank je,ik ga ff origineel filter halen bij de dealer, ga d'r 20 w 50 ingooien, oliedruk had ik al ontdekt, stekker is geoxideerd, ff wrikken en de oliedruk ging al weer naar "veilige"waarden (middenstand) , thermostaat zit d,r niet indus die haal ik ook ff, en de carterontluchtingsslang dondert iedere keer van het luchtfilterhuis, die is nogal ruim, dus die zal ik ook ff vastzetten. Gasklephuis zal ik ff reinigen en het klepje zal ik preventief gewoon vervangen. Ik zal volgende week wel ff melden hoe het is afgelopen. Motortje heeft nog geen ton gelopen, het ding stuurt als een scheermes, zitten 4 nieuwe banden onder en rondom nieuwe remmerij incl remleidingen en dat voor een aanschafprijs ver onder de 1000 euri, kon eigenlijk weinig bloed uitlopen, tenzij de koppakking lek is natuurlijk (ivm geen thermostaat)
maar heb hem dinsdag van Rotterdam naar Groningen gereden (toch 250km) en kan niet zien dat het nivo van de koelvloeistof is gedaalt en hij bouwt ook geen druk op, dus dat zal wel meevallen. Ben blij dat het de gewone voyager motor is, daar liggen wel een aantal van op de sloop bij een kennis van me, dus onderdelen zat en voor niks. Nogmaals bedankt

groeten
Peco Power

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

nog niks gevonden, probleem doet zich alleen voor bij vochtig weer.

JAN/DODGE (0) PRO, 14 jaar geleden

Peter

misschien zijn het de bougiekabels(verdeelkap,rotor) wel ,maar daar zal je als vakman toch wel naar gekeken hebben zeker!!

groeten Jan

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

zit er allemaal nieuw op (tenminste toen (nu een jaar terug)) inclusief een nieuwe ontsteking zelf! auto rijdt heel sporadisch, en probleem doet zich alleen voor met warme motor weten we ondertussen, egr zal ik er volgende week eens afgooien en een nieuwe luchtmassameter en lambdasonde plaatsen. ik zie het als een soort vacuumprobleem, zodra de egr meedoet, is daar het vacuum in de war en de ontsteking ook, want dan begint ie onregelmatig te lopen, maar ik heb er eigenlijk nooit weer naar gekeken, auto wordt af en toe gebruikt in de buurt en verder niet

gr

Peco power

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Dodge 0 of stel zelf een nieuwe vraag.