close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Punto: 1.3 JTD in noodloop na optrekken

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.3 JTD

Heb hier een Fiat Punto 1.3 JTD staan, als ik optrek valt hij bij +/- 4000 toeren in de noodloop en gaat het motorstorings lampje branden.
Bij uitlezen gaf hij de foutcode P0238 Turbo hogedruksensor, heb deze sensor vervangen die op het inlaatspruitstuk zit, heb ook de LMM vervangen, de EGR schoongemaakt, maar deze foutcode blijft terug komen.
Denk nu aan de pomp maar kan er niet echt bij omdat hij prima loopt en start, wat nog overblijft is een kapotte EGR.
Zijn er nog mensen die aan iets anders denken???
Alvast bedankt.

Geplaatst door

Glen (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ge zou bijna denken dat hij lucht pakt.
Ooit voorgehad met sprinter 316 cdi. slechte mazutfilter geleverd en pakte lucht;
normaal rijden alles ok , maar eens in de toeren was het prijs.

Mogske 0
badge

14 jaar

Het is inderdaad wel gebeurd na een beurt, ja.

Glen 0
badge

14 jaar

Wat geeft de sensor voor waarde aan dan tijdens doortrekken. Daar zou ik eens mee beginnen. Waarden vergelijken met wat hij hebben moet

garageburgwal 0
badge

14 jaar

De turbo hogedruksensor is vervangen, volgens de monteur waren die waarden goed, alleen hij vermoedde dat de waarden van de lmm niet overeenstemde daarom is die nu ook vervangen, nu denkt hij dat die nieuwe lmm stuk is, iets waar ik niet bij kan.
Zal straks weer eens wat waardes gaan meten, en alles gaan controleren op vaciuum lekken, anders kom ik weer terug bij de EGR of pomp.

Glen 0
badge

14 jaar

Eest met de foutcode verder gaan lijkt mij het beste. Die slaat toch op sensor dus met scoop signaal controleren

garageburgwal 0
badge

14 jaar

[quote=garageburgwal]Eest met de foutcode verder gaan lijkt mij het beste. Die slaat toch op sensor dus met scoop signaal controleren[/quote]
Staat nu bij mijn collega, heeft hem eens uitgelezen met zijn apparatuur, kwam de zelfde foutcode weer uit en iets met verkeerde luchtwaardes.
Omdat ik een imitatie LMM erop heb gezet denkt hij dat daar het probleem inzit, hij zei zet er maar een originele op, dan moet hij goed wezen.
Hebben andere ook vreemde ervaringen met imitatie LMM's????

Glen 0
badge

14 jaar

Fiat maakt geen LMM's die gebruikt ook een bosch of iets dergelijks. Gewoon een goed type monteren dan moet het goed zijn

garageburgwal 0
badge

14 jaar

Ben eruit hij rijdt weer als een zonnetje!!!
Het stangetje van het vaciuumpompje achterop de turbo zat zo vast als een huis.
Toch iedereen bedankt voor zijn bijdrage.

Glen 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.