Hallo,
Ik henb een FIAT CROMA 1.9 TDID van 1994
Ik heb geprobeerd om mijn achterste remblokken te vervangen.
Het verwijderen van de oude blokken (helemaal versleten)gaat perfect en zonder moeite.
Om de nieuwe remblokken in te brengen moet ik dus de Cylinderbus terug duwen, wat ik ook probeer, draaien met de klok mee, handrem kabel afgekoppeld, het lukt me niet. Ik heb met een koevoet inmiddels de remklauw en rem schijf ook al van ellende en teveel kracht beschadigd.
Voor dat ik een van de sloop haal waarop moet ik letten en vooral hoe krijg ik de bus terug.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat je kunt proberen even je dop van de remvloeistof los draaien en dan de ontluchtingsnipel even losdraaien van je remklauw achter en dan met een grote waterpomptang voorzichtig terug duwen sucses
remklauw (de zuiger) moet je draaien gewoon rechtsom om deze terug te krijgen. Drukken en draaien tegelijk dat werkt het beste
Sucses
Mijn ervaring is ook het beste (zoals Jeroen al vertelde) met een waterpomptang.
Wel opletten dat, indien de cilinder ver naar buiten staat, deze niet scheef gedrukt wordt.
Suc6
Rudi
19 jaar
Goedemorgen Nog even over de remcilinder van de croma DEZE CILINDER KUN JE NIET NIET TERUG DRUKKEN MET EEN TANG MOET GEDRAAIT WORDEN.
ALLEEN naar RECHTS draaien was inderdaad de oplossing alleen had ik de tandjes een beetje vernaggeld. Een ander gehaald bij de sloop en het is werkende. bedankt heren voor het advies.
Sharied
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Croma of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar