Fiat Brava 1.6 16v LPI G3: auto slaat niet aan.

Bouwjaar: 1998

Hallo allemaal, wij hebben een Fiat Brava. Tijdens het verzetten dan de auto is deze afgeslagen. Toen wij de auto weer wilde starten sloeg deze niet meer aan. Het lampje van de gas/benzine schakelaar brandt niet meer.

Even wat info over de auto:

Fiat Brava 1600 16v bj 1998. voorzien van LPI G3 van Vialle.


Storing:

Het lampje van de gas/benzine schakelaar brandt niet meer. Brandstof pomp (benzine) loopt niet meer als auto op contant gezet wordt. Geen spanning op brandsto pomp, bobine, afsluiters van het gas.

Wat hebben wij al gedaan:

Alle zekeringen gecontroleerd, deze zijn inorde. Massa aansluitingen gecontroleerd, deze zijn inorde. Spanning op bobine gemeten, geen spanning op de bobine. Spanning op brandstofpomp gemeten. Geen spanning op afsluiters LPI. De Fiat CODE sleutel werk waarschijnlijk wel, het lampje gaan nl. wel uit.

Mijn vraag is nu: wat kan er aan de hand zijn?? Zelf denken wij een een kapotte BDP-sensor? Wat is de weerstandswaarde van deze sensor? Of is het misschien een hoofdrelais, kan dat gezien de symtomen??
Hulp gevraagd!! Alvast bedankt!!

Roberto10100

Geplaatst door Roberto10100 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Brava? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Roberto10100 (0), 20 jaar geleden

Hallo, er waren nog geen reacties maar volgens mij hebben we het probleem gevonden. We hebben het schema er nog maar eens bij gepakt. De hoofdstroomschakelaar is in orde, Het contactslot ook. Maar bij het dubeel relais begin het probleem. Er staat geen spanning op de bobine en de brandstofpomp. Deze worden door het dubbelrelais aangestuurd. Het relais wordt weer door het contactslot bekrachtigd. Dit gebeurd inderdaad ook, wij meten een stuurspanning. Er staat wel spanning op het relais, maar op het pooltje van de brandstofpomp en van de bobine komt geen spanning te staan. Het relais wordt dus wel bekrachtingd maar schakelt dus niet. Wij hebben het relais uit de auto genomen en m.b.v. een externe spanningsbron bediend. Vreemd genoeg schakeld het relais dan wel in. Maar heeft dan een overgangsweerstand van zo'n 20 Ohm, nogal veel naar mijn mening. Wij denken dus dat het relais kapot is. Eerst maar ff oversteken op een andere auto

Gr. Rob

janh5107 (0) PRO, 20 jaar geleden

het relais word geschakeld door door het motorstuurapparaat naar massa als deze rpm-signaal ontvangt van bdp sensor(650 +/-100 ohm}.Volgens mijn gegevens via de paars/witte draad op pen 7 van het relais(kontroleren!).Deze pen kun je zelf even naar massa verbinden met ingeschakeld kontakt, dan moet je spanning op bobine en pomp etc krijgen.

Roberto10100 (0), 20 jaar geleden

Hallo Jan, bedankt voor jou reactie. Het is idd pool 7. Het relais wordt ook aangestuurd, maar schakelt niet. We hebben dus een nieuw relais besteld bij de dealer. Het oude relais hebben we even open gemaakt om te kijken. Deze is van binnen helemaal zwart. Om even te proberen hebben we het relais schoongemaakt met wat contactspray. Daarna hebben we het terug gezet in de auto. En de auto loopt weer!! Alleen na een paar keer starten en een stukje rijden was het weer afgelopen. Nu dus maar wachten op het nieuwe relais!! Bedankt!!

Tomton (0), 18 jaar geleden

Ik heb een probleem wat hier op lijkt met mijn Lancia. Heeft iemand van jullie de schema's van dit Vialle LPi G3 systeem. Ik zou graag pool 7 opzoeken en nameten

rozema (0), 18 jaar geleden

onze fiat ulysse 2.0 el bouwjaar 1994 heeft de probleem hij start dan rij je maak niks uit hoe lang zet de auto uit start dan dan hoor je wel de startmoter draaien en de benzinepomp zoemen en klikken maar slaat niet aan . Werkplaats heeft bobine bdp sensor boggiekabbels/punten stappenmoter boardcomputer vervangen . En bij de bogie's komt op dat moment geen vonk .De dubbelrelais heeft hij schoon gemaakt toen hadden we 3 weken geen problemen .Maar sinds hij de bdpsensor heeft vernieuwt is het nu een dagelijks probleem nu vermoedt hij toch de dubbelerelais het probleem is . Maar als hij niet wilt starten en je duwt hem aan dan krijg je hem wel gestart. Is de kans nu dan toch groot dat het de dubbele relais of toch de vliegwielsensor ???????????????????????????? Hebben vandaag de dubbelrelias erin gedaan helpt ook niet nog altijd het zelfde probleem .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Brava of stel zelf een nieuwe vraag.