close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat STILO SW: Cilinder misfire alarm P0302 bij 3500 rpm in 4e/5e versnelling,

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 182B6000, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 76

Als ik iets boven de 3500 rpm rij in z'n 4e / 5e versnelling heb last van een P0302 Cilinder Misfire alarm, welke vrij deterministisch optreed namelijk als ik 3500 rpm rij en een klein beetje moter belastig erbij krijg, dan komt ie. Als ik zodra het alarm afgaat er qua toeren onder of boven ga zitten stopt het alarm. Het vreemde is dat ik niets aan de motor merk. Motor houdt niet in, draait gewoon normaal.
Ik heb de auto particulier gekocht en 'm een grote beurt laten geven. Bij deze grote beurt is de distributieriem is vervangen. Een paar dagen hierna viel m'n motor uit op de snelweg toen ik 80 reed. Bleek een defecte m'n krukas sensor te zijn. Get probleem van het uitvallen het rijden treedt niet meer op. Na het vernieuwen van de krukas sensor zie ik de P0302 cilinder misfire optreden.
Ik heb 't volgende al gedaan, maar P0302 blijft nog steeds komen: Krukas sensor strakker bijgesteld en Bobine 2 met 3 verwisseld. Forte brandstof reiniger in m'n tank gegooid. Bougie 2 met bougie 3 verwisseld. Min pool van accu meer dan 3 min los gehaald (reset ECU). In z'n vrij gestart en vol gas 2 sec in rode RPM toeren gebied gezeten t.b.v. potentieel inleren. Het probleem treed niet op als ik in z'n vrij 3500 RPM behaal. Tot nog toe blijft P0302 steeds komen als ik in z'n 4e of 5e versnelling 3500 RPM rij. Ik vermoed zelf dat 't een afstellings iets is of misschien ECU die te veel trilt o.i.d of misschien wel een defecte ECU.

Is er iemand die me kan helpen of tips kan geven? Alvast hartelijk bedankt.

Geplaatst door

pimtam (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ter info nog ODB2 data and freeze frame:


*****
meta-info header:Error Codes
file version:3
type:5
time:1496861558450
name:Trouble Codes
codes:0302,0300,
codes_p:
codes_ff:
014E:
0101:DTCs: 2 MIL: off
0131:
0130:
014D:
0121:0 km
raw_03:43030003020000
raw_07:47000000000000
comment:


*****


raw07='47000000000000'
raw03='43030003020000'


Freeze frame report generated by Torque for Android
=========================================================

Vehicle VIN: Not present
Vehicle Manufacturer: Unknown
Vehicle Calibration ID: 2617

Freeze frame information:
------------------
Fuel Status = 0 byte
Engine Load = 40 %
Engine Coolant Temperature = 85 °C
Fuel Trim Bank 1 Short Term = 0 %
Fuel Trim Bank 1 Long Term = 3.125 %
Intake Manifold Pressure = 61 kpa
Engine RPM = 3,717 rpm
Speed (OBD) = 122 km/h

End of report.

pimtam 0

7 jaar

vergeet je niet de oplossing die je nu hebt ff te vermelden.

Het probleem was de krukas poelie. D.m.v. een oscilloscoop meting werd o.a. het krukas signaal op de ECU pin gemeten. De timing van de vonk is ook in de meting opgenomen en was ok. In het krukas sensor signaal was duidelijk een grote slingering te zien. Dit duid erop dat de krukas polie niet helemaal recht draait en een slingering veroorzaakt. Ook werd in de meting aangetoond dat er geen misfire optrad. Alles wees op de krukas polie.
Na het vervangen van de krukas polie was het probleem opgelost.

Het bedrijf "DTS" in Lopik, (wat ik zeer aanbeveel) is gespecialiseerd in het oplossen van complexe storingen heeft deze metingen verricht en de krukas polie vervangen. Sindsdien geen problemen meer!

pimtam 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Stilo of stel zelf een nieuwe vraag.