👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Weet er iemand misschien als je de distributieriem gaat vervangen hoeveel de spanning op de riem moet zijn.
Of zit er een automatische spanner op
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ligt eraan,
een spanner heb je sowiso en meestal ook nog een automatische spanner..
als je de kap verwijderd en de riem kunt zien (met de klok mee kijken ),zal je onderaan het krukastandwiel zien,ernaast de automatische spanner ( een soort sigaar achtig iets wat met 2 m8 bouten vast zit,deze duwt tegen een spanrol aan ) dan het nokkenastandwiel,dan het tandwiel van de pomp en erna de spanner om de riem te spannen.
spanrichting is rechtsom..
je kan de auto-spanner demonteren en indrukken,er zit een klein gat in van een mm of 1,5 waar je bv een inbus sleutel in steken kan..erna weer monteren en eerst de riem spannen en als laatste de inbus verwijderen..
riem niet te strak spannen natuurlijk,tussen de 45 a 90 graden om het zo maar te zeggen,en voelen aan het punt waar je de meeste speling op de riem aantreft,tussen nokkenastandwiel en pomp..
vergeet niet de krukas te blokkeren met een stift ( tussen startmotor en onderblok zit een gat ) de nokkenas en de pomp..
interval om de 90.000 Km
Stefan
en vergeet niet om de spanrol zelf mee te vervangen, dat is de reden dat de interval nu 90.000Km is geworden (was van origine eigenlijk 120.000Km)
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar