Fiat Bravo: distributieriem!

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400 cc 12v

hallo
distributieriem!heeft enkele tanden weg,de auto is stilgevallen.
nu is mijn vraag ,kan er iets aan de kleppen geraakt zijn,kan met de sleutel de bovenste gedeelte draaien
heeft iemand idee hoe nul punt zoeken
groetjes
valerio

valerio

Geplaatst door valerio (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Bravo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

demonteer de kop maar
op het vliegwiel staat een merk en op denokkenas tandwiel ook

valerio (0), 15 jaar geleden

hallo jerry
demonteer de kop maar zeg je ,waarom moet die eraf?

AR 67202 (0) PRO, 15 jaar geleden

omdat je tot 12 kromme kleppen hebt

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

omdat je kleppen aangetikt zijn
anders zet je r een nieuwe riem op en meet je 1rst compressie

valerio (0), 15 jaar geleden

ok ,morgen komt er iemand mij helpen voor die riem op te zetten
kun je zien of de kleppen krom zijn

AR 67202 (0) PRO, 15 jaar geleden

als het erg genoeg is kan je dit zien als je het kleppendeksel demonteert. klepstoters die niet tot tegen de nokkenas komen betekenen kromme kleppen

valerio (0), 15 jaar geleden

oke heren
nogmaals bedankt voor alle info
laat nog iets horen
mvg

valerio (0), 14 jaar geleden

hallo
heb kleppen en klepstoters vervangen,alles gemonteerd en op punt gezet;
motor is gestart is ok
nu is het probleem dat mijn distriebusieriem los komt te zitten,heb ook een nieuwe spanrol gemonteerd
volgens mij is die goed opgezet,als je tegen de riem druk,komt de spanrol niet terug,"niet altijd" hangt af van positie
mijn vraag is ,is dat normaal,volgens mij niet of wat doe ik verkeerd?
groetjes
valerio

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

spanrol de verkeerde kant op gedraaid/spannen

valerio (0), 14 jaar geleden

hey Jerry
riem is opgespannen als volgende ,naald naar max instelling wijst,dan de rol helemaal naar voren en moer vast zetten,het is soms een beetje moeilijk uit te leggen als men dat moet tippen
alvast bedankt
mvg

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

is de spanrol nieuw of heb je de oude laten zitten

valerio (0), 14 jaar geleden

had eerst een nieuwe gemonteerd(dacht dat die niet goed werkte)dan terug de oude teruggestoken
nu heb ik wel gezien "als de motor stopt komt de spanrol los te zitten"en spant terug op,maar niet vast genoeg
had zelf de oude spanrol niet afgedraaid
mvg

valerio (0), 14 jaar geleden

hallo
de auto rijdt terug,de spanrol moest tot uiterste gezet worden,maar is nu ok
nog een vraagje de carterpan lekt een beetje olie,zou die willen reparen ,weet niet juist de moment van die bouten het zijn m6,ik dacht aan 7NM maar ben niet zeker
alvast iedereen bedankt voor de hulp
groetjes
valerio

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

gewoon vastdraaien

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Bravo of stel zelf een nieuwe vraag.