auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat Doblo: Doblo op G3

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 Elx

Ik heb een Doblo met 98.000km op de teller en wil een G3 installatie in laten bouwen. Wie heeft er ervaring met het rijden op g3 in een Doblo uit het jaar 2002?

bedankt

Geplaatst door

nekafwolf (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wij hebben een doblo 1.6 in onderhoud gehad die 480000km liep. Nu nieuwe motor erin.
De 1.2 rijden ook goed op gas.

[quote=monteynejeroen]Wij hebben een doblo 1.6 in onderhoud gehad die 480000km liep. Nu nieuwe motor erin.
De 1.2 rijden ook goed op gas.[/quote]
wat was de ervaring met het rijden op gas? specifieke onderdelen die eerder de geest hebben gegeven / vervangen moesten worden? Andere bijzonderheden waar ik op moet letten?

nekafwolf 0

18 jaar

bij 200000km de kleppen verbrand. Daarna ciliniderkopsmering op gezet en geen problemen meer tot aan 480000km de motor sneuvelde.
Bij goed gebruik en onderhoud zal je geen problemen hebben!!!
1.2 is misschien een beetje licht.

Niet voor de 1.2 gaan, is veel te licht.
Bij gas word alles heter dus zwaarder belast, beter een zwaardere motor krijgt minder op zijn donder.
Zoek er een met lpi van vialle is een hele goede installatie.

primera p11 0

18 jaar

[quote=jeroenmonteyne]bij 200000km de kleppen verbrand. Daarna ciliniderkopsmering op gezet en geen problemen meer tot aan 480000km de motor sneuvelde.
Bij goed gebruik en onderhoud zal je geen problemen hebben!!!
1.2 is misschien een beetje licht.[/quote]
Hallo Jeroen,

even voor mijn info: wat kost zo'n klep vervanging ongeveer? En die cylinderkopsmering? want dan kan ik daar alvast rekening meehouden!

thnx

nekafwolf 0

18 jaar

Als je kleppen verbranden dan is dat een serieuse kostelijke grap. Hoofdzakelijk door de vele werkuren.
bij de 1.2 kom je er denk ik toch wel met een uur of 5 vanaf.
Bij de 1.6 is het veel ingewikkelder! je zit rap aan 15 à 20 uren!
Di cilinderkopsmering kost in aankoop ongeveer 100 euro. Daarna moet je nog olie kopen ervoor ook. Maar dat valt heel goed mee, en zeker als je er verbrande kleppen mee kan voorkomen.
(Met de LPI van Vialle behoud je je garantie van Fiat, in belgië toch.)

Toch hoor je dat de kleppen ondanks flash lube toch nog inslaan vanwege de hoge verbrandings temperatuur.

primera p11 0

18 jaar

het gebeurt heel heel vaak dat het systeem niet goed afgeregeld staat of dat de klant de flash lube niet bijvult.

[quote=jeroenmonteyne]het gebeurt heel heel vaak dat het systeem niet goed afgeregeld staat of dat de klant de flash lube niet bijvult.[/quote]
Steld dat je bij een auto om de 30.000 km de kleppen moet stellen. Wanneer je Flashlube gebruikt, wat wordt er dan interval voor het stellen van de kleppen? 40.000 km - 45.000 km ??

sel 0

18 jaar

[quote=sel][quote=jeroenmonteyne]het gebeurt heel heel vaak dat het systeem niet goed afgeregeld staat of dat de klant de flash lube niet bijvult.[/quote]
Steld dat je bij een auto om de 30.000 km de kleppen moet stellen. Wanneer je Flashlube gebruikt, wat wordt er dan interval voor het stellen van de kleppen? 40.000 km - 45.000 km ??[/quote]
Bij de 1.6 worden de kleppen automatisch gereld. Dus moeten die niet geregeld worden.
En bij een 1.2 motor hebben we die nog nooit geregeld en nog geen problemen gehad.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Doblo of stel zelf een nieuwe vraag.