Fiat Doblo: Doblo op G3

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 Elx

Ik heb een Doblo met 98.000km op de teller en wil een G3 installatie in laten bouwen. Wie heeft er ervaring met het rijden op g3 in een Doblo uit het jaar 2002?

bedankt

nekafwolf

Geplaatst door nekafwolf (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Doblo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

monteynejeroen (0), 18 jaar geleden

Wij hebben een doblo 1.6 in onderhoud gehad die 480000km liep. Nu nieuwe motor erin.
De 1.2 rijden ook goed op gas.

nekafwolf (0), 18 jaar geleden

[quote=monteynejeroen]Wij hebben een doblo 1.6 in onderhoud gehad die 480000km liep. Nu nieuwe motor erin.
De 1.2 rijden ook goed op gas.[/quote]
wat was de ervaring met het rijden op gas? specifieke onderdelen die eerder de geest hebben gegeven / vervangen moesten worden? Andere bijzonderheden waar ik op moet letten?

jeroenmonteyne (0) PRO, 18 jaar geleden

bij 200000km de kleppen verbrand. Daarna ciliniderkopsmering op gezet en geen problemen meer tot aan 480000km de motor sneuvelde.
Bij goed gebruik en onderhoud zal je geen problemen hebben!!!
1.2 is misschien een beetje licht.

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Niet voor de 1.2 gaan, is veel te licht.
Bij gas word alles heter dus zwaarder belast, beter een zwaardere motor krijgt minder op zijn donder.
Zoek er een met lpi van vialle is een hele goede installatie.

nekafwolf (0), 18 jaar geleden

[quote=jeroenmonteyne]bij 200000km de kleppen verbrand. Daarna ciliniderkopsmering op gezet en geen problemen meer tot aan 480000km de motor sneuvelde.
Bij goed gebruik en onderhoud zal je geen problemen hebben!!!
1.2 is misschien een beetje licht.[/quote]
Hallo Jeroen,

even voor mijn info: wat kost zo'n klep vervanging ongeveer? En die cylinderkopsmering? want dan kan ik daar alvast rekening meehouden!

thnx

jeroenmonteyne (0) PRO, 18 jaar geleden

Als je kleppen verbranden dan is dat een serieuse kostelijke grap. Hoofdzakelijk door de vele werkuren.
bij de 1.2 kom je er denk ik toch wel met een uur of 5 vanaf.
Bij de 1.6 is het veel ingewikkelder! je zit rap aan 15 à 20 uren!
Di cilinderkopsmering kost in aankoop ongeveer 100 euro. Daarna moet je nog olie kopen ervoor ook. Maar dat valt heel goed mee, en zeker als je er verbrande kleppen mee kan voorkomen.
(Met de LPI van Vialle behoud je je garantie van Fiat, in belgië toch.)

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Toch hoor je dat de kleppen ondanks flash lube toch nog inslaan vanwege de hoge verbrandings temperatuur.

jeroenmonteyne (0) PRO, 18 jaar geleden

het gebeurt heel heel vaak dat het systeem niet goed afgeregeld staat of dat de klant de flash lube niet bijvult.

sel (0), 17 jaar geleden

[quote=jeroenmonteyne]het gebeurt heel heel vaak dat het systeem niet goed afgeregeld staat of dat de klant de flash lube niet bijvult.[/quote]
Steld dat je bij een auto om de 30.000 km de kleppen moet stellen. Wanneer je Flashlube gebruikt, wat wordt er dan interval voor het stellen van de kleppen? 40.000 km - 45.000 km ??

jeroenmonteyne (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=sel][quote=jeroenmonteyne]het gebeurt heel heel vaak dat het systeem niet goed afgeregeld staat of dat de klant de flash lube niet bijvult.[/quote]
Steld dat je bij een auto om de 30.000 km de kleppen moet stellen. Wanneer je Flashlube gebruikt, wat wordt er dan interval voor het stellen van de kleppen? 40.000 km - 45.000 km ??[/quote]
Bij de 1.6 worden de kleppen automatisch gereld. Dus moeten die niet geregeld worden.
En bij een 1.2 motor hebben we die nog nooit geregeld en nog geen problemen gehad.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Doblo of stel zelf een nieuwe vraag.