Tijdens het rijden op automatisch krijg ik een piepsignaal, waarna mijn automaat zich in neutraal zet.
De eerste maal kon ik hem terug in automaat zetten tijdens het rijden.
De tweedemaal viel mijn versnellingsbak volledig weg. Zowel automatic als manueel. De motor en de rest werkte wel nog.
Na tenslotte het contact volledig te verbreken door de sleutel uit te trekken, kon ik opnieuw starten en werkte de automatic en handmatig terug weer.
Gisteren dan naar de garage gereden, en geen problemen gehad.
Ze hebben hem vandaag bekeken en er zou een klep kapot zijn, die mij zo'n 750 euro zal kosten.
Nu vind ik dit persoonlijk wel vrij vlug stuk.
De auto wordt 4 in april en heeft amper 20.000 km.
Nu vraag ik mij af of ik niet gewoon zo kan verder blijven rijden. En kijken of het probleem zich zal blijven voordoen. Heb het tenslotte maar 1 dag gehad en de dag nadien niet meer.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=vickydl]Tijdens het rijden op automatisch krijg ik een piepsignaal, waarna mijn automaat zich in neutraal zet.
De eerste maal kon ik hem terug in automaat zetten tijdens het rijden.
De tweedemaal viel mijn versnellingsbak volledig weg. Zowel automatic als manueel. De motor en de rest werkte wel nog.
Na tenslotte het contact volledig te verbreken door de sleutel uit te trekken, kon ik opnieuw starten en werkte de automatic en handmatig terug weer.
Gisteren dan naar de garage gereden, en geen problemen gehad.
Ze hebben hem vandaag bekeken en er zou een klep kapot zijn, die mij zo'n 750 euro zal kosten.
Nu vind ik dit persoonlijk wel vrij vlug stuk.
De auto wordt 4 in april en heeft amper 20.000 km.
Nu vraag ik mij af of ik niet gewoon zo kan verder blijven rijden. En kijken of het probleem zich zal blijven voordoen. Heb het tenslotte maar 1 dag gehad en de dag nadien niet meer.[/quote]
Kwam dit voor in een bocht,of op een spoorwegovergang?
Ga voor jezelf uitzoeken waar dit gebeurd,en hou in de gaten of het voertuig door een bocht gaat,of een beetje scheef gaat hangen tijdens het rijden.
en met door een bocht wil zeggen,dat bepaalde vloiestoffen daar naar de zijkant worden gedrukt.
Kijk ook even naar het vloeistof nivo in het potje onder je accu.
In ieder geval zit er in de buurt van je versnellingsbak een vloeistof reservoir.
Dat is een vierkante pot,met een draaidop erop.
Maak deze dop niet zomaar los,want er kan veel druk op staan.
Als nu het vloeistof nivo in het onderste gedelte staat,dan zit er te weinig olie in,en dan krijgt de selecta(oud woord) , nu dualogic ganaamd,geen olie,en kan er niet geschakeld worden en gaat het voertuig in vrijloop.
Olie bijvullen in dat doorzichtig potje is dan de remedie.
Heb het zelf gehad met een Idea.
De garage bedacht van alles wat het kon zijn,maar dat er ook olie in een potje moet zitten,daar hadden ze even niet aan gedacht.
Regelmatig aan de computer bracht rare dingen aan het licht,maar oplossingen kwamen er niet.
Totdat ik iets vond op het AMT forum.
Probleem was daarmee opgelost.
Eerst dus maar eens even checken of er genoeg olie in het reservoir zit,die gebruikt wordt voor het schakelmechanische.
Is dat goed,dan moet je verder kijken.
Mocht er olie bijgevild moeten worden,dan doe je dat op de volgende manier.
Zet de auto NIET op het contact.
Open je motorkap ,door de RECHTERDEUR te opnen,en stap NIET aan de linkerkant in de auto.
Bij het openen van die deur,bouwd namelijk het systeem druk op in het schakelsysteem,zodat je weg kan rijden.
Aan de rechterkant in de auto dus,en de kap ontgrendelen.
Dan pas de dop losdraaien en olie bij gieten.
Dop terug plaatsen,en alles weer in order brengen.
Dan pas linker deur gebruiken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Panda of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar