close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Ducato: Ducato 2.5D start en je moet gas houden?

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5D

Hallo allemaal.

Misschien is iemand bekend met onderstaand probleem.
Onze Ducato camper 2.5D uit 1993 met 150.000km op de teller start wel redelijk snel maar je moet wel
gas blijven geven voor ca een halve minuut.
Andere Ducato's zie ik direct weg rijden. Dat was: starten, direct mooi stationair en meteen rustig weg.

Als ik start, gas loslaat dan is ie meteen uit dus moet ik wel wat gas bijhouden . Je snapt wel dat dit wel is lastig kan zijn voor de medecampeerders
en voor mijn deur. Rijden doet ie prima en na een paar minuutjes loopt ie ook echt prima stationair en loopt
mooi op de weg.

Kan ik hier iets aan (laten) doen?

Vr.gr.
Rene

Geplaatst door

Neet (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De motor moet blijkbaar eerst even opwarmen voordat deze goed gaat lopen, kan diverse oorzaken hebben.
Lage compressie, gloeisysteem niet in orde, koudstart gedeelte brandstofpomp niet goed.
Ga eens langs bij een dieselspecialist, die kan je vast verder helpen.

Richard 0
badge

18 jaar

waarschijnlijk gloeispiralen ja, spuwt hij ook een hoop rook als hij koud is ???

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

18 jaar

Rook valt wel mee, gewoon een nette pluim lichtblauwe rook en na enkele seconden is dat over.
Bedoel je dat er een gloeispiraal niet werkt waardoor het allemaal wat onregelmatig lopt in het begin?
Is dit makkelijk zelf te checken?

Gr. Neet

Neet 0

18 jaar

jep, dat bedoel ik, dat is gemakkelijk te meten, het mooiste met een inductieve stroommeter, oftewel stroomtang. hiermee kun je tussen de spiralen de stroom meten, en afgaande op de uitkomst een conclusie trekken.

Indien je deze niet in bezit hebt, of ergens even kunt regelen, kan het ook met een gewone multimeter, in de OHM stand, maar dan moet je wel de verbindingen tussen de spiralen verwijderen, en van elke spiraal apart de weerstand opmeten, tussern aansluitpunt en motorblok. Een gezonde spiraal heeft een weerstand van ergens tussen de 0.8 en 1.2 Ohm, en verbruikt derhalve ongeveer een 10 tot 15 ampere. Met deze gegevens zou je er wel uit moeten komen, ongeacht welke methode je gebruikt.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

18 jaar

Ok, hartstikke bedankt. Als dat ding voor de deur staat gaat ik t doen. Ben benieuwd.

Neet 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.