We hebben na de aankoop een probleembak Daihatsu Cuore (veel carb problemen) voor mijn vriendin een Fiat Cinquecento 1993 op het oog
Om niet weer de mist in te gaan wilde ik graag weten of deze auto nog zwakke punten heeft waar ik extra op moet letten.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je kan geluk hebben. Een cinquecento is ook niet helemaal storingsvrij en nooit geweest.
Je praat ook nog eens keer over een autootje van maar liefst 15 jaar oud.
Dan moet je ook echt niet teveel verwachten.
[quote=marcel7031]Je kan geluk hebben. Een cinquecento is ook niet helemaal storingsvrij en nooit geweest.
Je praat ook nog eens keer over een autootje van maar liefst 15 jaar oud.
Dan moet je ook echt niet teveel verwachten.[/quote]
Dat snap ik wel, ben ook niet te beroerd om er wat aan te sleutelen.
En je kunt er altijd wel de pech mee hebben en de gebruikelijke dingen kijk ik wel na.
Maar de Cuore die we hebben gekocht bleek het een kwaal van die dingen te zijn dat de carburateurs heel veel problemen geven zelfs bij de Daihatsu garage vertelde ze dat dit ondingen zijn en heel veel problemen gaven.
En je hem het beste de schroothoop op kan rijden of er een nieuwe carb van rond de 800 euro in te zetten.
En heb er van alles al aan gedaan alles uit elkaar gehaald gereinigd 2 hands carb gehaald en geplaatst ook allerlei problemen manual gekocht carb helemaal afgesteld en minder problemen maar nog steeds onverwachtse problemen van inhouden en stotteren.
Maar ja dat was wetenschap achteraf dus vroeg ik me af of deze auto,s zwakke punten hebben waar ik extra op moet letten?
Niet dat ik voor andere onverwachtse problemen kom te staan.
16 jaar
let op de radiateur
die willen met een parkeerschade weleens knikken en dan gaan lekken
voor de rest electronica KAN lastig zijn
ook de koppakking wil wel eens lekken
uitlaat ophanging
en de achter remmen van fiat zijn matig
Jammer dat je met de Daihatsu een miskoop had. een kleine oudere japanner geeft toch meestal het minste problemen.
Roest is over het algemeen dan de nekkenbreker. Kies dan een injectiemodel toch?
ik heb pas een civic van 92 gekocht, 118.000 gelopen. nieuw homokineetje linksvoor, homokineethoes rechts, uitlaatje dichtgelst en twee nieuwe bandjes, en het hele ding is weer APK klaar. Kosten, 550 inclusief materialen/keuring.
Ik denk dat je qua problemen dan met zoiets toch het beste af bent.
Groeten Marcel
Bedenk je ook dat die cinquecentoos meestal door vrouwen bereden worden.
Gaan meestal niet zo erg zorgvuldig met de techniek om.
De meeste hebben daardoor ook met te weinig olie gerden, te horen aan het tikken tijdens het stationnair lopen.
De bakken worden in de regel behoorlijk mishandeld, veel stadsverkeer met bijbehorend schakelgedrag.
Ik vind het geen topper.
16 jaar
Het tikken bij de 900cc komt meestal door de hydrolische klepstoters. En dit komt niet door met te weinig olie te rijden.
Van dat tikken hoorde ook van iemand die me gisteren veel nuttige info gemaild heeft hij had veel ervaring met deze auto,tjes.
Die had het ook over het tikken en dat dit de kleppenstoters zijn.
Die kon ik beste met een koude motor testen en dan moet het tikken na 5 a 10 seconden weg zijn.
En anders als hij warm is en je hem start na een klein beetje gas geven moet het geluid ook weg zijn.
Dus als ik dat hoor laat ik hem mooi staan, dat schijnt volgens hem een duurder probleem te zijn.
Ook de koppakking schijnt ook nog wel eens voor te komen dit vertelde Jerry ook al.
Dus ik heb nu wel wat nuttig informatie om straks met een gerust hart te gaan kijken naar zo,n karretje.
Heel erg bedankt voor jullie hulp.
Groetjes,
Rene
16 jaar
Ik ben ook opzoek voor mijn vrouw voor zo een auto en kom nogal eens tegen dat de koppeling vernieuwd is, of dit een kwaal is van deze auto's weet ik niet maar lijkt me wel een punt om even op te letten.
16 jaar
vaak is wat ik eerder schreef
eenparkeer schade die de radiator lekdrukt en dan rijden met te weinig kv en heetlopen voor je dr erg in hebt
dan is de koppakking meestal al gegaan
er bestaat een cinquecento club.... www.cinquecentoclub.nl/forum ( of zonder / forum )
OK, ga ik kijken, heb intussen al een gevonden.
Koppakking was vervangen, motor loop lekker, geen schade, radiateur goed en temperatuur blijft lekker laag.
Zelf moest ik wel wennen een pedalen, die zitten wel erg op elkaar maar zal etr zelf dan ook niet zo vaak in rijden.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar