Fiat Punto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.6,, Probleem met Brandstofpomp

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: Zestienhonderdje

Goedendag,,

Ik heb een Fiat Punto Cabrio en heb er het volgende probleem bij:

De auto start niet direct maar moet constant doorstarten totdat die aanslaat. Brandstofpomp is net een maand geleden vervangen.
Heb bij andere punto's gekeken,, Zodra je die op contact zet dan hoor je de injectie aanslaan zodat die een druk opbouwt.. bij mij hoor je dat totaal niet!

Benzinemeter alles doet het gewoon, Weet iemand hoe ik dit kan oplossen zodat ik niet meer elke keer hoef door te starten?

Heb Onlangs in mijn Opbergvakje gekeken (passagierskant),, Daar zitten wat relais achter.. 1 er van mist.. dat is de 3e van rechts.. heeft die daar misschien iets mee te maken?

Ik hoop dat 1 van jullie mij kan helpen..

Dreamy

Geplaatst door Dreamy (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Hans4040 (340) PRO, 15 jaar geleden

die 3 relay`s zijn van
1= achterruitverwarming
2= toeter
3= ontsteking

thei11316 (0), 15 jaar geleden

Het relais van de brandstofpomp zit in de motorruimte bij de accu en kan verborgen zitten.
Wat problemen kan veroorzaken is een slechte bedrading naar het relais toe en dan de 1e 10 cm bij het relais,dit veroorzaakt ook startproblemen,de bedrading is heet geweest ,dit hoor je bij een pompwissel ook te controleren.

Dreamy (0), 15 jaar geleden

[quote=Hans4040]die 3 relay`s zijn van
1= achterruitverwarming
2= toeter
3= ontsteking[/quote]
Dreamy:
OK, De eerste mist.. Maar heb een cabrio en geen achterruitverwarming.. dus dat klopt=) Dankje!

Dreamy (0), 15 jaar geleden

[quote=thei11316]Het relais van de brandstofpomp zit in de motorruimte bij de accu en kan verborgen zitten.
Wat problemen kan veroorzaken is een slechte bedrading naar het relais toe en dan de 1e 10 cm bij het relais,dit veroorzaakt ook startproblemen,de bedrading is heet geweest ,dit hoor je bij een pompwissel ook te controleren.[/quote]
Dreamy:

Heb de bedrading gecontroleerdbij het relais, is niet verbrand of wat dan ook en ziet er keurig uit.
Bedankt voor de info!!

Dreamy (0), 15 jaar geleden

[quote=Hans4040][url=http://img14.imageshack.us/my.php?image=...][url]http://img14.imageshack.us/img14/6754/fu...[/url][/url][/quote]
Bedankt voor de Afbeelding van het Relais,, Heb er gelijk een nieuwe ingedaan en de bedrading gecontroleerd.
Probleem is helaas nog niet verholpen.

Starten doet ie wel,, Zonder Relais helemaal niet.
Met andere relais start die gewoon zoals het was.

Hoor geen Brandstofpomp druk opbouwen.. Moet eerst lang doorstarten totdat die benzine pakt. Nog iemand Tips?

Iniedergeval Dankjewel voor alle reacties..!!

thei11316 (0), 15 jaar geleden

Dan kom je toch aan het meten.......meet of het relais spannining krijgt als je de auto op contact zet,meteen meten of de benzinepomp dan spanning krijgt,daarna hetzelfde als je doorstart....denk (heel voorzichtig)dat de storing in je contactslot zit.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.