👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Goedendag,
Ik ervaar een probleem met mijn Fiat Punto Evo 1.3 diesel uit 2010.
De auto is uitgelezen en geeft de foutcode p2562. Zo ver ik kan bepalen betekent dit dat de actuator die de wastegate bedient op de turbo, kapot is. Deze actuator beweegt wel, maar blijkbaar volgens de computer niet voldoende.
De actuator is niet los leverbaar. Dit betekent dat ik voor een onderdeel een compleet nieuwe turbo moet kopen.
Heb ik de juiste diagnose gesteld en zijn er nog mogelijkheden waar ik niet aan heb gedacht?
Bvd
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
P2562 - Turbocharger Boost Control Position Sensor "A" Circuit
Dit is dus niet de actuator, maar de terugmelding van de positie sensor die een verkeerd signaal geeft.
De actuator die er op zit is een elektronische. Er zit een stekker op aangesloten. Ik ging er vanuit dat deze dus ook de positie aangeeft en het signaal doorgeeft. Deze zit er vast op onder de actuator.
Verder heb je alleen nog een andere sensor die de turbodruk meet.
Naar mijn inziens betekent dat nog steeds dat ik de hele turbo moet vervangen. Mocht ik het verkeerd hebben, dan hoor ik het graag.
10 jaar
Goedeavond
Ik heb een fiat met het zelfde probleem
Mag ik vragen Hoe heeft u de storing toen verholpen
Heeft u de hele turbo vervangen of alleen de sensor
Al vast bedankt
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar