close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Seicento: Fiat seicento raakt oververhit

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1108

Ik heb een fiat seicento uit het jaar 2001 met 50.000 op de teller. Deze heeft een paar weken geleden een grote beurt gehad waarbij de distributieriem en de carterpan zijn vervangen.

Deze week geeft de auto steeds aan dat de auto te warm wordt (vooral bij de korte ritten, op de snelweg niet) en na een minuut gaat het lampje van de koelvloeistoftemperatuur dan weer uit. De ventilator slaat wel aan. Ook blijft de ventilator razen zodra de auto gestopt is.

Bij de dealer geweest, die zegt dat de koppakking lek is, één cilinder lekt en dat de thermostaat en thermocontact ook vervangen moeten worden. Tot nu toe nog geen echt goede ervaring met dealer vandaar de vraag of dit inderdaad de oorzaak is. En zo ja, is het de moeite waard om deze reparatie te laten doen (á 1000 euro, vorige grote beurt een paar weken geleden was al 1200 euro)

Geplaatst door

ikhebookaltijdpech (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de problemen begonnen zijn na distributiewissel, dan eerst in die hoek zoeken. Is het koelsysteem leeg geweest bij distributiewissel (waterpomp mee vervangen ??) dan zoeken bij ontluchten. Wel raar is dat de dealer precies kan zeggen wat er aan de hand is, alsof hij het al wist :-S .
En dat ie dan wel de reparatie uitvoert terwijl volgens hem er nog veel meer kosten aan komen.

sjaak10918 0
badge

15 jaar

[quote=sjaak10918]Als de problemen begonnen zijn na distributiewissel, dan eerst in die hoek zoeken. Is het koelsysteem leeg geweest bij distributiewissel (waterpomp mee vervangen ??) dan zoeken bij ontluchten.[/quote]
Voor zo ver ik weet is het koolsysteem niet leeg geweest (waterpomp is in elk geval niet vervangen). Maar ik moet dan ook wel zeggen dat ik een leek ben wat betreft auto's.

[quote=sjaak10918]Wel raar is dat de dealer precies kan zeggen wat er aan de hand is, alsof hij het al wist :-S.[/quote]
Dit had ik nog niet vermeld, maar de dealer heeft een meting gedaan waar deze conclusie uit voor kwam.

Ik zou toch eens langs een andere garage gaan om een second opinion te laten uitvoeren..laat hun ook even de timing van de distributie controleren..voor hetzelfde geld is het een kleinigheid en kost het je een paar tientjes ipv 1000 euro bij de dealer.

Of het door de reparatie komt,of dat het nu stomme pech is is even een raadsel..

stefan84 0

15 jaar

(andere gebruikersnaam vanwege verlies e-mailadres :))

Uiteindelijk bij een andere garage laten nakijken, deze kwam tot dezelfde conclusie. Deze garage heeft toen de reparatie gedaan voor 800 euro. (ouch, maar nu werkt alles weer, op een nieuw probleem na) Koppakking vervangen, cilinder afgevlakt en thermostaat vervangen.

Bedankt voor de feedback!

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.