close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Stilo: Fiat Stilo 11-2005 1.6 16v Racing - Benzine lekt

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Beste,

Ik heb een leuke auto gevonden, alleen het blijkt dat ie een probleem(pje) heeft, namelijk:

Hij draait goed, zonder dat de toeren oplopen en dergelijke alleen bij het overschakelen van benzine naar lpg of andersom zag ik dat ie benzine lekt.
Nadat we het bekeken hebben, hebben we gezien dat ie benzine lekt bij de injectoren, tenminste bij de rubbers.

Volgens de garage is het probleem opgelost alsde rubbertjes vervangen zijn (2 stuks). De spruitstuk moet eraf zodat de nieuwe rubbers vervangen worden.

Het gaat hier om een Stilo van 11-2005, racing uitvoering, 1.6 16v.

Auto heeft kleine 3 maanden in de garage gestaan en volgens de garage zijn de rubbers droog en daarom lekt ie.

De probleem zou opgelost zijn als de rubbers vervangen zijn.

Heeft iemand hiermee ervaring of iets dergelijks.

Avast bedankt.

Groetjes,
Predrag

Geplaatst door

predrag (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik vind dit een heel, heel, heel vreemd verhaal.
Benzine lekt niet vanuit het inlaat spruitstuk - tenminste niet bij een goed lopende motor.
Als het wel zou lekken, dan krijgt de motor veel te veel benzine en zou verzuipen.
Waarom het alleen bij het overschakelen van benzine naar lpg en omgekeerd gebeurt snap ik ook nog niet.

2 rubbers die lekken? Elke injector heeft toch een eigen rubber? Of bedoel je een ander rubber?
En die zijn dan na 3 maanden al uitgedroogd? Dat vindt ik wat ongeloofwaardig. Ik denk dat Fiat zich beledigt zal voelen.
Maak een foto van de betrokken onderdelen. Liefst als het lekt.

oldford 0
badge

12 jaar

Ik heb hem gestart, hij draaide even zonder problemen.
Misschien is het toevallig dat ik het merkte dat het gebeurde bij het overschakelen. Ik heb hem een paar keer van benzine naar lpg overgezet, ik weet ook niet precies hoe of wat.
Ik heb helaas geen foto's genomen, van boven zie je het niet maar van beneden zie je dat ie vanaf het rubbetje of van de injector lekt.
Kan het ook zijn dat het een ander probleem is?

Iig bedankt voor je snelle reactie.

predrag 0

12 jaar

Ohh ja, ik ben vergeten te vermelden dat er een nieuwe motor inzit, met de nieuwe motor is 100.000km al gereden zonder enige problemen.
Morgen zal ik naar de garage gaan waar deze auto in onderhoud is geweest om te vragen wat er allemaal wel en niet vervangen is.
Tot 180.000 is ie bij de fiat onderhouden, daarna niet meer (nu zit er 224000 op de teller)

predrag 0

12 jaar

Rubbers verdrogen niet in 3 maanden, ook niet in een Fiat.
Er staan hier auto's af en toe meer dan een jaar stil en die lopen gewoon goed zonder te lekken als ze uiteindelijk gestart worden.
Lijkt me dat je bij de koekenbakker die dat riep niet moet zijn voor reparatie.

ik zou de auto naar een dealer of goed bekend staande universeel brengen voor een serieuze diagnose.

oldford 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Stilo of stel zelf een nieuwe vraag.