close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Stilo: Fiat Stilo Abarth Selespeed schakelt niet meer

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.4 Selespeed

Hallo,

We hebben hier een auto van een klant staan met het volgende probleem:

Wanneer je de auto start en je wilt hem in zijn versnelling zetten (Selespeed) dan gebeurt er niets, zowel niet in vooruit als achteruit. Het enige wat je hoort is af en toe een flinke tik met een schok van de versnellingsbak die hem in de versnelling probeert te gooien. Ook geeft de boordcomputer al vrij snel aan dat er een fout is met de transmissiebak.

Heel af en toe wanneer je blijft proberen gooit ie hem in de versnelling en dan werkt de bak even, maar als je dan een rondje rijdt heb je halverwege alweer dat ie ermee stopt en in zijn vrij blijft zitten.

Nu hebben er al een paar monteurs naar gekeken en ook een oud Fiat-monteur, alleen zijn we nog steeds niet veel opgeschoten.


Het vloeistofniveau van de selespeed was in het begin een paar keer gedaald, zonder ergens lekkages of iets dergelijk te zien. Na een paar keer de vloeistof te hebben bijgevuld tot het vloeistofmaximum blijft deze nu gelijk en daalt deze niet meer. --> Wij denken dan ook dat die drukbol misschien kapot is, wat verklaart dat het niveau eerst daalde en nu niet meer omdat die bol volzit?!?

Toen we de uitleescomputer eraan hebben gehangen viel op dat de auto te weinig druk opbouwt om te kunnen schakelen. Volgens de ex-Fiatmonteur moet de auto een druk hebben van 40bar en de auto bouwt niet meer op dan plusminus 19bar.

Het stuurrelais van de pomp is uit voorzorg vervangen, alleen helpt dit echter niet, maar dit kan nu in ieder geval uitgesloten worden.

We zaten er aan te denken die drukbol te vervangen, maar navraag bij de dealer levert op dat deze bol niet los verkrijgbaar is en volledig is met het blok waarop deze bol zit, kostenplaatje van ongeveer 800euro ex. Ook gaf de dealer aan dat dit onderdeel nog nooit was besteld bij hun en die hadden het over een andere blok wat ook in dit circuit zit, kost +/- €700 euro en die is wel eens een keer besteld.

Wij vragen ons nu echt af wat te doen, aangezien het een dure gok is om zomaar wat te vervangen.

Is er iemand die enig idee heeft wat we moeten doen of kennen jullie bedrijven/personen die thuis zijn in deze auto/versnellingsbak?!



Alvast bedankt voor jullie hulp/tijd!


grt Julien
Auto Vlasveld Dongen

Geplaatst door

JuuuL85 (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat staan er voor foutcodes in de computer ?


zit er een aparte pomp in de bak, die onvoldoende druk levert, olie al eens ververst?

foutcodes moet ik morgen op de zaak effe opzoeken en online plaatsen,

olie is onlangs ververst, heeft geen positief resultaat gehad.

Ik vul morgen effe het topic aan met de foutcodes, alvast bedankt voor je reactie!

JuuuL85 0
badge

15 jaar

als de druk onder de 40 bar zit werkt de pomp niet ik zou eerst spanning meten stekker zit onder accubak
er zitten van de versnellingsbak ook stekkers in de accu bak en onder linker modderschernm van de wielkuip
ik heb al meedere pompen vervangen
als je meer wil weten mail je maar
succes

honda5 0
badge

15 jaar

Hey Honda5,

bedankt voor je tip! Dit is echt bruikzame informatie, ga morgen gelijk hierna laten kijken. Als ik er niet uit kom of wat meer weet dan laat ik het je horen.

Thx!

grt. Julien

JuuuL85 0
badge

15 jaar

geachte


ik heb de oplossing voor je ,

ik heb laatst pricies het zelfde klacht gehad bij een fiat selespeed.

na lang zoeken bleek dat de hydrulische druklager was inwendig lek .

na vervangen van het onderdeel werkte alles weer zoals het hoort .

maar vergeet nooit dat na het vervangen en het ontluchten van het systeem ,moet je ook het selespeed systeem weer inleren ,en tijdens het inleren hoor de bak van zelf gaan schakelen en zo wordt hij ingelereed
en vergeet dat het ontluchten en de bak inleren doe natuurlijk via de diagnose-computer ,en vergeet vooral
niet dat de hydrulischt slang naar druklager goed zit en hou het in de gaten dat borgingsklem helemaal en tot het einde erin zit .

ik heb special voor u ingelogd ,om de oplossing door te geven .

succes.
wel doorgeven als het opgelosd is.

RAMY 3000 0
badge

15 jaar

hoi , dit lijkt me echt sterk de probleem en de oplossing te zijn REMY, WANT IK DOE AL 26 JAAR HONDA EN NU HAD IK EEN STILO SELESPEED GEKOCHT . net een week gereden heb ik deze probleen ook gekregen. had een versnelingsbak met pomp en alest gekocht . maar zat voor het eerst voor een selespeed bak hahahah . en dacht gelijk dat dit niet de probleem te zijn geweest. en had gelijk een setje drukgroep gekocht en die moet morgen erin komen.

maar moet het perse bij de dealer om te ontluchten en in te leren REMY? of heb u imand of ergens dat ik kun gaan. want had bij dealer gevracht en de prijs om druk op deze bak te zeten is rond de 100 euro.

of hoe kan ik deze bak ontluchten?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Stilo of stel zelf een nieuwe vraag.