Fiat Tempra wil niet aanslaan, geen vonk op bougie's, BDP-Censor vervangen, Bobine al vervangen en alles massa kabels gekontroleert op corrosie, nog steeds geen vonk op bougie kabels/ bobine kabel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Neem een gewone Ohm-meter terhand en controleer de massaverbindingen eerst tussen de componenten en de massa. Controleer tevens de masseverbinding tussen de motor en carosserie op deze wijze.
Mocht dit geen resultaat opleveren dan even weer melden.
[quote=Mr.Volt]Neem een gewone Ohm-meter terhand en controleer de massaverbindingen eerst tussen de componenten en de massa. Controleer tevens de masseverbinding tussen de motor en carosserie op deze wijze.
Mocht dit geen resultaat opleveren dan even weer melden.[/quote]
Meten = weten zeggen ze dan.
Kan ook een zekering zijn maar ik had een oudere Tempra en neem aan dat dit station al is gepasserd.
Verder kan je stapsgewijs met een goed schema de stroomkring meten.
17 jaar
ik zou zeggen als deze auto hem heeft een ingeschakelde traagheidsschakelaar
deze zit onder de bestuurders stoel
druk deze maar in en dan zal de auto het weer doen als die schakelaar aanwezig is
geen vonk dan controlle verstuivers tikken, ook niet, ontsteking o.k. zie tec zwolle controlle voeding ecu dmv inspuitlamje oplichten bij contact aan. dan nog maar eens verder kijken
Misschien kunt u hier iets mee.
Ik heb eerder reeds een aantal problemen opgelost waarbij een soortgelijke situatie aan de orde was.
De accu bleek onvoldoende spanning te dragen waardoor de startonderbreker het cirquit onderbrak, geen stroom op de ontstekking. De spanning over de polen moet hoger liggen dan 12 volt.
[quote=Mr.Volt]Misschien kunt u hier iets mee.
Ik heb eerder reeds een aantal problemen opgelost waarbij een soortgelijke situatie aan de orde was.
De accu bleek onvoldoende spanning te dragen waardoor de startonderbreker het cirquit onderbrak, geen stroom op de ontstekking. De spanning over de polen moet hoger liggen dan 12 volt.[/quote]
Onzin,want zodra de startmotor de motor laat draaien zakt die accuspanning in elkaar naar +/- 10volt,dan zou je die auto nooit aan het praten krijgen.
Waarschijnlijk lijkt mij dat de stuurcomputer van de ontsteking kapot is,prijs nieuw +/- 40 bij de dealer,is een relais.
Maar je schrijft bobinekabel en bougiekabels al gecontroleerd,neem aan dat je dan een traditionele verdelerkap in de auto hebt zitten,zo ja,dan zou de HAL-Gever kapot kunnen zijn,deze geeft een puls zodat de bobine via een relais spanning krijgt.
17 jaar
Beste thei11316. We gaan elkaars beweringen hier niet als onzin afschilderen. Er is één minuut te vergaan voordat de startonderbreker afvalt en waarom zou dat zijn? Juist, om te kunnen starten en omdat de spanning dan zelfs wel tot 8 volt kan dalen vanwege de EMK der accu en de hoge stroom welke door de startmotor wordt gebruikt.
Wanneer de accu-spanning echter gedurende de gehele nacht wegzakt tot 10 volt komt de startonderbreker af te vallen en niet meer op. Je kan dan starten wat je wil, er komt geen resultaat. Voorts is het ongebruikelijk om hier onzin te posten.
Maar even to the point!
Wanneer het cirquit reeds aan een meettest is onderworpen moet daaruit toch enige afwijking gebleken zijn!
Mr Volt,verdiep je eerst eens in de werking van een Fiat startonderbreker,maar jou als zgn proffessional hoef ik die niet uit meer te leggen.
17 jaar
Heren, dank voor de hulp, probleem is opgelost, was massasluiting in stekker van de computer, kwamen er bij toeval achter toen we met meten met een spanningszoeker het huis van de computer aanraakte, opgelost door op het huis van de computer een massa verbinding te maken naar carroserie
17 jaar
o.k.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Tempra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar