hallo allemaal. Ik heb een fiat tipo van 92 en deze start slecht, houdt in en schokt. De dynamo is vervangen aangezien hij op een dag het begaf onderweg en helemaal niets meer deed. Nu moet ik 's ochtends wel zes keer starten voordat hij aanslaat, vervolgens veel gas blijven geven. Daarna schokt hij eerst een tijdje, maar wanneer ik een stuk hard heb gereden is er niets meer aan de hand. Hij is naar twee garages geweest en naar twee kennissen en niemand kan de oorzaak vinden. Alles is schoongemaakt, de carburateur is vervangen: geen resultaat, de benzinepomp is vervangen: geen resultaat de druk is gelijk, de temparatuursensor is vervangen: geen resultaat, nieuwe verdelerkap: hielp ook niet. Iedereen noemt maar dat het een kleinigheid is maar niemand kan de oorzaak vinden, wie weet raad? ben er zat van!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
normaal mat je geen gas geven bij het starten van een tipo met een monopoint injectie, anders gaan die heel slecht of niet in gank.
dat klopt en dat deed ik ook nooit maar anders wil hij op dit moment niet meer starten...
18 jaar
Allereerst, gaat het om een tipo met een carburateur of een met singlepoint injectie?
Je schrijft over een carburatuer, maar zover ik weet is in 1990 de laatste versie met
carburateur geleverd.
In beide gevallen, kijk naar de vliegwielsensor. Heeft deze een witte draad, dan is
deze in princiepe verdacht en moet je hem vervangen. Kijk ook naar roest op de
pickup.
Een volgende oorzaak kan de ontstekingsmodule zijn, ca. 10 bij 15 cm, met ribbels
op het parafan.
Demonteer hem, leg hem een nachtje in de koelkast en als hij dan helemaal niet
wil starten is dat de oorzaak. (Duur)
I.g.v. injectie.
Controleer alle stekkers en bedrading aan de stelmotor, het gasklephuis en
de gasklepschakelaar.
Inwendige draadbreuk of versleten connectors zijn vrijwel altijd de oorzaak.
I.g.v. carburateur.
Controleer de alle vacuumslangen zeer zorgvuldig. Haal de ECO-box uit elkaar
(zit naast de onstekingsmodule). Er zit een diode, relais, vacuum klep en zekering
in. Meestal is de print plaatselijk verbrand.
Haal het luchtfilter er af. Boven in de carburateur zit een electrisch geschakelde
stationairsproeier. Hiervan gaat meestal de inwendige spoel kapot.
Zowel WARM als KOUD doormeten.
het is inderdaad een singlepoint injectie en geen carburateur
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Tipo of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar