Ik heb een probleem met mijn Fiat Seicento en bij de garage komen ze er ook niet uit, dus probeer het hier maar eens.
Bij een koude motor begint en na een paar 100 meter rijden een hoge fluittoon, deze houd op als je boven de 3000 toeren komt. Kom je weer onder de 3000 toeren en trek je weer op komt de fluittoon weer terug. Na een aantal km (+/- 3) als de motor wat warmer is stopt de fluittoon er mee.
Heeft iemand enig idee??
Er ligt trouwens ook elke dag een klein druppeltje olie onder de auto. Het blok zweet ook behoorlijk
Ik hoop dat ik hier wijzer wordt. Alvast bedankt
Groet Rob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik denk dat er ergens een vacuum lek is wat deze fluit veroorzaakt als de motor fluit ga dan eens opzoek waar je het ergens hoort en spuit hier eens iets olie over heen als je dan verschil hoort weet je waar je moet zoeken ik zou eens bij de inlaat zoeken
Die fluittoon is 100 % zeker de spanrol van de distributieriem. Even (laten) vervangen, is niet duur.
Ik heb het zelf ook pas voorgehad gehad en dank zij deze site snel verholpen.
Hendrik
Heel erg bedankt ik ga er mee aan de slag
17 jaar
Hoe is het nu opgelost?
De distributieriem en de spanrollen zijn vervangen
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar