onlangs kreeg ik een klant met een fiat tempra 1.6i.e met de volgende klacht: slurpend geluid in kachelhuis ! Hierop heb ik het koelsysteem ontlucht waarna de klacht ook verholpen was. maar nou komt deze klant een maand later aanrijden met veel rook onder de kap, na contr. bleek dat beide kachelslangen van de kachelradiator waren afgesprongen ???? de kachel radiator zelf is hierbij ook nog ca. 5cm naar binnen geschoten, rarara hoe kan dit? ik heb alles weer gemonteerd en het systeem weer gevuld en meneer rijdt inmiddels weer 5 maanden, maar gisteren kwam hij weer met een slurpend geluid........
P.s Koppakking heb ik gekontroleerd ivm opbouwen van druk maar deze was in orde
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Roy
Controleer eens of de circulatie van het koelwater voldoende is.
Ik heb een soortgelijk probleem eens meegemaakt bij een alfa 155 1.8 ts waarvan de schubben op de waterpomp bijna helemaal weggerott waren.
wordt de kachel wel direct goed warm roy?
19 jaar
Waterpomp heb ik pas nog vervangen toen ik ditr. riem ook verv. heb. En warm word hij ook meteen
19 jaar
Ik denk dat je dan moet zoeken richting cyl. kop pakking.
GRTS Raf.
lijkt mij dat de thermostaat slecht of bij een veel te hoge temperatuur open gaat: wordt meteen warm (kachel zit in het circuit bij de motor (dus voor de thermostaat), slurpend geluid wordt veroorzaakt doordat er hoge druk opgebouwd wordt in het kachel/ motorcircuit, koelvloeistof wordt hierdoor weggedrukt (via thermostaat of lekke koppakking) en het circuit raakt leeg.
De druk is blijkbaar zo hoog geworden dat de slangen van de kachel afgeschoten zijn, hierdoor kan de kachel ook verplaatst zijn (is niet lek gegaan ?). Vervang de thermostaat en laat de auto warm worden. contoleer of in het koelsysteem gasbellen komen ivm de koppakking. Succes Sjaak
ik heb gelukkig het probleem gevonden!!!
wanneer de motor op temp. was lekte deze naar de binnenkant ban de distr.kap ik had dit al enkele keren gecontr.maar nooit iets kunnen zien omdat de distr.kap in de weg zat.(pomp wordt aangedreven door v-snaar maar zit erg kort naast distr.kap) nou heb ik afgelopen week een half uutje met de wagen gereden toen de distr.kap gedemonteerd en toen het koelsysteem onder druk gezet, na een paar tellen kon ik tussen pomphuis en motor een minimale lekkage waarnemen HEHEEHEHEHEH de aanhouder wint!!!
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Tempra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar